معاون اقتصادی استاندار:
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: اطلاعات و آمارها از طرف مرکز آمار اعلام می شود و باید به این نکته توجه داشت که ما هیچ ادعایی در زمینه حل مشکل بیکاری در استان نداریم.
کد خبر: ۹۳۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 13 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  جهانگیر رستم زاد در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: ایلام در کاهش نرخ بیکاری رتبه اول کشور را کسب کرده است و در اعلام این نرخ مسوولان استان هیچ گونه دخل و تصرفی نداشته اند.

وی تاکید کرد: اطلاعات و آمارها از طرف مرکز آمار اعلام می شود و باید به این نکته توجه داشت که ما هیچ ادعایی در زمینه حل مشکل بیکاری در استان نداریم.

معاون اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: تلاش های خوبی در این مدت صورت گرفته و سرمایه گذاری های خوبی هم در استان جذب شده که باعث کاهش نرخ بیکاری شده و رتبه استان را در جایگاه اول قرار داده است.

رستم زاد همچنین در خصوص آمار تورم در استان نیز گفت: ایلام در آماری که به تازگی اعلام شده نسبت به ماه گذشته هفت پله کاهش داشته و می تواند تا حدودی در حل مشکلات اقتصادی مردم موثر باشد.

وی اضافه کرد: آمار و اطلاعات مربوط به رتبه بندی شاخص ها کشوری است و استان هیچ دخل و تصرفی در آنها ندارد و از مرحله نمونه گیری تا تجزیه و تحلیل و اعلام آمار توسط مرکز آمار ایران برای همه استان های کشور به یک شکل یکسان اجرا و اعلام می شود.

کسب رتبه اول ایلام در تسهیلات کرونا

رستم زاد از کسب رتبه اول استان در اخذ تسهیلات کرونا به صنوف آسیب دیده خبر داد و گفت: اکنون ایلام از نظر جذب تسهیلات کرونا در جایگاه نخست قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز مبلغ زیادی از سهم تعیین شده به استان جذب نشده، بانک ها ظرف ۲ روز متقاضیانی را که پرونده تسهیلات کرونا را تکمیل نکرده اند، جایگزین کنند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام از بانک های استان خواست در خصوص پرداخت تسهیلات کرونا افرادی که پرونده های خود را تکمیل نمی کنند، ظرف دو روز با متقاضیان واقعی جایگزین کنند.

رستم زاد همچنین از بانک های عامل خواست در خصوص ارسال پیامک به متقاضیان برای تکمیل پرونده خود اقدام و اگر مراجعه نشد این تسهیلات به حوزه های دیگر و متقاضیان واقعی انتقال یابد.

وی تاکید کرد: تلاش داریم از این تسهیلات و فرصتی که ایجاد شده به نحو احسن استفاده و افرادی که نیاز ضروری دارند و همواره برای دریافت تسهیلات مراجعه مکرر دارند باید جایگزین افراد قبلی شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار