رییس دانشگاه ایلام ؛
 رییس دانشگاه ایلام با اشاره به تشکیل اولین شورای آموزش عالی استان در دانشگاه ایلام، گفت: با استفاده از ساز و کار این شورا می‌توان از اتخاذ تصمیمات ‌جزیره‌ای جلوگیری کرد.
کد خبر: ۹۳۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 12 January 2021

به گزارشتابناک ایلام؛ محمد علی‌اکبری  اظهار داشت: مجموعه آموزش عالی استان با همدلی و همراهی و با استفاده از ادبیات مشترک در طول چند سال گذشته توانسته است به خوبی برنامه‌ها و اهداف مشترک را پیش ببرد، لذا اصطلاح خانواده آموزش عالی ایلام یک مفهوم جا افتاده در سطح ملی و استانی است.

وی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور تمرکززدایی، شبکه‌سازی، هم‌افزایی موسسات آموزش عالی در استان و مشارکت هر چه بیشتر موسسات در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی، ایجاد تناسب و توازن در توسعه موسسات، کاهش بوروکراسی ناشی از تصمیم‌گیری‌ها و ایجاد هماهنگی و تبادل تجربیات میان ساختارهای آموزش عالی،  شورایی تحت عنوان شورای آموزش عالی در هر استان راه‌اندازی کرده است.

رییس دانشگاه ایلام یادآور شد: وزارت علوم با تسهیل در روند کار و تقویت شوراهای استانی آئین‌نامه مربوطه را برای استانداران، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

علی اکبری گفت: ارائه سیاست‌ها و شاخص‌های کلان آموزش عالی مرتبط با طرح مدیریت استانی آموزش عالی، بررسی، تصویب  و ابلاغ وظائف و اختیارات مدیریت استانی آموزش عالی از برنامه های این شورا است.

وی اضافه کرد: همچنین پیگیری، نظارت و ارزشیابی نحوه اجرای صحیح طرح مدیریت آموزش عالی در مقیاس استانی و بررسی مشکلات و تعیین راهکار برای حل و رفع آنها و جلوگیری از انحرافات احتمالی از دیگر وظایف شورای مدیریت آموزش عالی استان است.

رییس دانشگاه ایلام یادآور شد: با استفاده از سازوکار این شورا، از تصمیمات ‌جزیره‌ای جلوگیری و با کسب حمایت وزارت علوم و همکاری و تعامل بیشتر، گام‌های موثری برای حل مشکلات و معضلات  آموزش عالی استان برداشت.

وی افزود: کاهش تعداد دانشجویان و همکاری بهتر برای برگزاری آزمون‌ها، توسعه آموزش مجازی، برگزاری کمسیون موارد خاص استانی، فعالیت در هیات نظارت و ارزیابی استان، انتقال تجربیات پژوهشی، جابجایی و انتقال اعضای هیات علمی، حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از دیگر نتایج تشکیل این شورا است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار