رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام ؛
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام گفت: میزان اعتبار و سرمایه‌گذاری پروژه‌های جهش تولید این استان در بخش‌های مختلف پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی نفت و گاز، صنعت و معدن، آب و خاک و کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و گردشگری،۲۷ هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۹۳۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 12 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ رحمت‌الله قیصوری با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها در سال جاری خاتمه یافته‌ و بخش دیگری در دست ساخت است، افزود: واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام از مهمترین پروژه‌هایی است که در راستای جهش تولید با ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی هفته‌های اخیر به بهره‌برداری رسید.

قیصوری یادآور شد: اعتبار و سرمایه‌گذاری در حوزه طرح‌های آب و خاک و کشاورزی با اعتبار یک هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان است که برای تامین برق پروژه طرح توسعه باغات زیتون هلیلان، کاشت گیاهان دارویی، تکمیل کانال اصلی و شبکه آبیاری و احیا و زهکشی عین‌خوش و فکه، بهسازی و علاج‌بخشی چشمه‌های گوگرد دهلران، تعمیر و تجهیز ایستگاه‌های پمپاژ، کانال‌های شبکه آبیاری و زهکشی هلیلان، احداث دیوار ساحلی و طرح‌های منابع طبیعی شامل احیا و جنگل‌کاری، اجرای عملیات آبخیزداری و اجرای عملیات بیابانزدایی است.

وی اعتبار پروژه‌های حوزه پتروشیمی و صنایع پایین‌دست نفت و گاز را ۲۴ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد که این اعتبار متعلق به واحد الفین پتروشیمی ایلام، پتروشیمی دهلران و توسعه صنایع پایین‌دست پتروایرانیان خواهد بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با بیان اینکه سهم پروژه‌های حوزه صنعت و معدن ۵۹۳ میلیارد تومان است، اضافه کرد: این اعتبار برای احداث شهرک صنفی ایلام، تکمیل و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، فولاد زاگرس ایوان و غشا گستر دالاهو است.

وی توسعه فیبر نوری، ارتقا سایت ۲۳ روستا و ایجاد سایت ۱۵ روستا جهت دسترسی به اینترنت در مناطق روستایی با اعتبار نزدیک به ۹۲ میلیارد را از دیگر اقدامات و پروژه‌های استان در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه جهش تولید عنوان کرد.

قیصوری در مورد پروژه‌های حوزه گردشگری با اعتبار هفت میلیارد تومان نیز توضیح داد: این میزان اعتبار برای تکمیل پارک جنگلی بلوط، ایجاد و توسعه زیرساخت گردشگری در مناطق مختلف چون سد سیمره، دریاچه سد دویرج، دریاچه سد کنگیر و قلعه کنجانچم است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار