معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان گفت:رعایت اصول بهداشت فردی و محیط توسط افراد و خانواده‌ها از راه‌های مهم مبارزه با گال و پدیکلوز است.
کد خبر: ۹۳۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ 13 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛جلسه گال و پدیکولوز با حضور معاون بهداشتی دانشگاه، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان ، مدیر گروه تخصص پوست و مو دانشگاه، رئیس گروه بیماری‌های واگیر و مسئول گروه جوانان، نوجوانان و مدارس و همزمان به صورت ویدئو کنفرانس جهت معاونین بهداشتی و کارشناسان متناظر شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تابعه در خصوص اجرای نظام مراقبت و درمان گال و پدیکلوز در سالن جلسات مرکز بهداشت استان برگزار شد.

جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان گفت : افزایش سطح آگاهی و مهارت کارکنان بهداشتی و درمانی، تشخیص و درمان صحیح مبتلایان بخصوص در مراکز تجمعی، افزایش سطح آگاهی جامعه و رعایت اصول بهداشت فردی و محیط توسط افراد و خانواده‌ها از راه‌های مهم مبارزه با پدیکلوز است.

او اضافه کرد : علیرغم محدودیت‌های کرونایی پیش آمده در کشور و تعطیلی مدارس، تقویت برنامه‌های مراقبت گال و شپش در جامعه بایستی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

او همچنین در ادامه هماهنگی و همکاری گسترده درون بخشی و برون بخشی را از اقدامات اساسی مبارزه با پدیکولوزیس عنوان نمود.

در ادامه مباحث تخصصی توسط  فریبا شادفرمدیر گروه تخصص پوست و مو دانشگاه و مجموعه مدیران و کارشناسان ستادی مرکز بهداشت استان ارائه شد و اعضاء حاضر در ویدئو کنفرانس به بیان سوالات خود پرداختند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار