معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اهداف مورد نظر در طرح غربالگری محله به محله شهید سلیمانی در کاهش موارد ابتلا، بستری و فوتی کرونا در این استان محقق شده است.
کد خبر: ۹۳۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷ 11 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  دکتر جمیل صادقی فر  در کارگروه مجازی کرونا، مهم ترین هدف طرح شهید سلیمانی را قطع زنجیره انتقال کرونا و افزایش پروتکل های بهداشتی ذکر کرد و افزود: رهگیری و رصد فعال به میزان ۸۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد در سه ماه و کاهش میزان بستری حداقل ۳۰ درصد در یک ماه و ۵۰ درصد در سه ماه از دیگر اهداف طرح شهید سلیمانی است.

وی اضافه کرد: کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا به میزان ۱۰ درصد در یک ماه و ۴۰ درصد در سه ماه از هدف های دیگر طرح شهید سلیمانی در استان ایلام بوده که تاکنون محقق شده است.

دکتر صادقی فر در خصوص هدف طرح شهید سلیمانی در خصوص گروه های پرخطر کرونا نیز یادآور شد: پوشش حمایتی ۵۰ درصدی در یک ماه و ۹۰ درصدی در سه ماه، برنامه مهم این طرح در ایلام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر اجرای دقیق شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم، گفت: با وجود بهبود وضعیت و کاهش شیوع کرونا، خطر اوج گرفتن دوباره بیماری در این استان وجود دارد.

وی تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات توسط افرادی که تست آنان مثبت اعلام شده است می تواند گردش کرونا را کمتر کند.

وی با بیان اینکه در ایلام هیچ محدودیتی برای انجام تست کرونا وجود ندارد، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ها نیز علاوه بر انجام تست در مرکز شهرستان، از رپید تست برای تسریع در شناسایی بیماران مناطق دوردست و محروم استفاده می کنند.

دکتر صادقی فر گفت: هدف از انجام رپید تست، تسریع در شناسایی بیماران و شروع روند درمان مبتلایان به کرونا به ویژه در مناطق حاشیه ای، کم برخوردار و محروم استان است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار