مدیر اشتغال و کارآفرینی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: با اجرای طرح های یارانه دستمزد و مشوق بیمه ای در استان ۵۷۷ نفر مشغول به کار شدند.
کد خبر: ۹۳۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 10 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛احمد خان محمدیان اظهار داشت: ایلام دارای رتبه اول کشوری در ثبت نام متقاضیان و معرفی کارگاه‌ها به بانک‌های عامل و رتبه اول پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا به نسبت سهم ابلاغی است.

وی افزود: جذب این تسهیلات در کاهش آسیب های ناشی از کرونا به صنوف مختلف موثر است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی  تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: طی ۹ ماه امسال همچنین ۳۱۴ میلیارد تومان تسهیلات روستایی به چهار هزار و ۶۸۶ طرح پرداخت شده که این طرح ها سبب اشتغال هفت هزار و ۱۱۳ نفر شده اند.

خان محمدیان در بخش دیگری از سخنانش به طرح یارانه دستمزد اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح های یارانه دستمزد و مشوق بیمه ای در استان ۵۷۷ نفر مشغول به کار شدند.

وی اضافه کرد: طرح یارانه دستمزد سبب اشتغال ۴۹۵ نفر و طرح مشوق بیمه ای نیز ۸۲ نفر را در استان مشغول به کار کرد.

مدیر اشتغال و کارآفرینی  تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: کارفرمایانی که کارگاهی جدید تاسیس می کنند با دریافت کد کارگاهی می توانند از خدمات یارانه دستمزد که ۳۰ درصد حقوق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و به حساب کارفرما واریز می شود، بهره مند شوند.

به گفته خان محمدیان، بر اساس این طرح ۳۰ درصد از دستمزد جویندگان کار شامل افراد با تحصیلات دیپلم و دانش آموختگان دانشگاهی در قالب یارانه دستمزد به کارگاه هایی که آنها را جذب کنند پرداخت می شود و تاکنون ۱۸۵ قرارداد جهت بهره مندی از یارانه دستمزد در استان منعقد شده است.

وی افزود: مدت زمان یارانه دستمزد یک سال است و این یارانه برای کارفرمایانی است که نیروهای جدید بین ۲۰ تا ۳۷ سال را جذب می کنند./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار