نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس شورای اسلامی؛
نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کشاورزان دهلرانی گفت: تامین آب اراضی کشاورزی روستاهای دشت عباس موجب رونق معیشت و اشتغال مردم می شود.
کد خبر: ۹۳۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 07 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام، بهزاد علیزاده اظهار داشت: اهالی روستاهای حمزه شاوریه، سپتون، بلتا و خیبر به توجه به داشتن اراضی کشاورزی در تامین آب مشکلاتی دارند.

وی افزود: با استفاده از آبی که در رودخانه همجوار این روستاها جاری است، مطالعاتی از طریق آب منطقه ای استان برای تخصیص آب اراضی کشاورزی صورت گرفته است این امر در ارتقا سطح معیشت مردم که از روستاهای محروم شهرستان هستند، تاثیر بسزایی دارد.

نماینده شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات آب شرب این روستاها یادآور شد: قرار است در سه سطح از طریق آب و فاضلاب شهرستان و استان برای حفر چاه ، تکمیل خطوط انتقال ، ارتقا وضعیت مخازن و بهسازی شبکه های درون روستایی اقدام شود.

علیزاده  در خصوص واگذاری اراضی کشاورزی به افراد بومی تاکید کرد: واگذاری های گذشته مشکلاتی داشته و مردم خواستار بازنگری هستند، باید نظارت جدی در این زمینه اعمال و اگر قرار است تغییری صورت گیرد، اولویت با بومی ها باشد.

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای روستاهای مذکور با توجه به اینکه زمین به اندازه کافی در اختیار مردم نیست، با اولویت اهالی آن روستاها اراضی که تامین آب می شوند و مستعد کشاورزی هستند،  در اختیار آنها قرار گیرد. 

فرماندار دهلران هم با اشاره به خدمات دولت در روستاها گفت: با توجه به مشکلات شبکه آب شرب داخل روستاها برنامه ریزی و تامین منابع در بخش های مرکزی ، موسیان و دشت عباس نیاز است.

مجید عسگری به مشکلات آب شرب شهر دهلران در سال های آینده اشاره و خواستار پیگیری تامین آب مرکز شهرستان از طریق سد دویرج با تصفیه خانه و آب شیرین کن شد و افزود: با توجه به سرچشمه های گوراب و آب شیرین در آن منطقه می توان از طریق ایجاد سد نیز در این زمینه اقدام کرد.

وی خدمات دولت در بحث آب شرب و گازرسانی به روستاها را کم نظیر دانست و تاکید کرد: مسوولان و خادمان مردم در دولت بی شک از همه ظرفیت ها و امکانات برای رفع مشکلات مردم بهره می گیرند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار