سرپرست شبکه بهداشت ایوان ازکاهش ۷۰درصدی بستری بیماران کرونایی دراین شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۹۳۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 07 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛فرشته دانش نژاد اظهار داشتند: با توجه به اجرای موفقیت آمیز طرح سلامت شهید سلیمانی و کاهش روند ابتلا در شهرستان، انتظار می رود مردم نیز با ماندن در خانه، خودداری از دور همی ها، شب  نشینی ها و معاشرت های خانوادگی ، در کنترل روند شیوع و انتشار ویروس کرونا همکاری نمایند، تا انشاله با آمادگی بیشتر و ثبات وضعیت موجود فصل زمستان را پشت سر بگذرانیم و شاهد پیک جدیدی از بیماری در شهرستان نباشیم. در حال حاضر شبکه بهداشت و درمان با بکارگیری تمام ظرفیت خود و همکاری سایر نهادهای اجرایی شهرستان جهت تحقق اهداف طرح سلامت شهید سلیمانی تلاش و بحمدالله تا کنون 99 درصد جمعیت شهرستان توسط مراقبین سلامت از نظر ابتلا به ویروس کرونا غربالگری شده اند، لازم به ذکر است انجام رپید تست های سریع از دیگر نقاط قوت این طرح است که در شناسایی زود هنگام بیماران و ارجاع سریع بیمار جهت دریافت خدمات درمانی و کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر نقش موثری داشته است.

وی با تقدیر از مشارکت مردم در اعمال محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی، افزود: دورهمی ها و مراسمات اعم از عزا و عروسی ،مهمترین کانون انتشار شیوع ویروس کرونا است که، با تدبیر و همکاری مردم  فهمیم شهرستان و رعایت محدودیت های ستاد کرونا، این مسله کنترل و موجب کاهش تعداد مبتلایان در شهرستان ایوان شده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان ایوان گفت: قرار گرفتن شهرستان در وضعیت زرد نباید موجب عادی انگاری مردم شود چرا که عدم توجه به رعایت پروتکل ها می تواند موجب خیز برداشتن شیوع کرونا و افزایش یکدفعه ای تعداد مبتلایان و زمینه ساز بحران شود.
وی افزود: از این رو انتظار می رود مردم همچنان جدی تر از گذشته برای کنترل شیوع کرونا و کاهش مبتلایان و دور شدن از مرز بحران و وضعیت پرخطر همکاری لازم را دررعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا داشته باشند.
دانش نژاد یادآورشد:عادی انگاری و بی توجهی بعضی از شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایطی که در شهرستان روند مبتلایان کاهش یافته است، پیش بینی کننده موج جدیدی از بیماری با شروع فصل سرما خواهد بود، این عدم رعایت ها نگران کننده است، در شرایط فعلی تلاش برای ثبات وضعیت فعلی و بهبود شرایط یک مسوولیت اجتماعی برای همه ی همشهریان عزیز است.
 

در پایان از مردم شریف شهرستان ایوان خواهشمندم جهت حفظ و حراست خود و عزیزانتان، از دورهمی‌های خانوادگی، گردهمایی های کوچک نظیر شب نشینی ها و معاشرت های خانوادگی خودداری کنید زیرا این گونه محافل نتیجه محدودیت ها را بی اثر می کند.،

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار