مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام؛
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام گفت: استان ایلام با پیگیری های مستمر استاندار به عنوان استان پایلوت توسط مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور برای مطالعات کاهش آسیب های اجتماعی انتخاب شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 06 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛عهدیه طهماسبی اظهار داشت: چندین کمیته در راستای مطالعه، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان ایلام تشکیل شده است.

وی یادآور شد: کمیته های آموزش و اطلاع‌رسانی، درمان، غربالگری، رسانه و آسیب ها، آمار داده ها، محدودیت دسترسی، توانمندسازی و نشاط اجتماعی، پژوهش و مطالعه از جمله کمیته هایی است که تاکنون برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در ایلام فعال شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام تاکید کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی استان ایلام هیات اندیشه ورز با حضور صاحب نظران دانشگاهی به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار تشکیل شده است.

طهماسبی اضافه کرد: نشست های علمی و تخصصی متعددی در دانشگاه ایلام، علوم پزشکی و سازمان بهزیستی در راستای بررسی معضل آسیب های اجتماعی استان برگزار شده و نتایج ارزشمندی را تاکنون در پی داشته است.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ ملکشاهی به عنوان شهرستان پایلوت از نظر آسیب های اجتماعی معرفی شد، افزود: ایجاد سه واحد تسهیلگر و جذب اعتبارات لازم در این شهرستان و مساعدت های بنیادهای برکت و علوی و سایر ارگان ها و نهادها منجر شد که در ۶ ماهه نخست امسال بر اساس گزارش های دریافت شده آسیب های اجتماعی در این شهرستان کاهش چشمگیری داشته باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام از تدوین مستند روزنه امید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در ایلام خبر داد و گفت: این مستند به دفتر معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور ارسال شده است.

طهماسبی در خصوص میزان برگزاری نشست های علمی در ارتباط با کاهش آسیب های اجتماعی استان نیز اظهار داشت: ۱۰ نشست علمی با عناوین کاهش طلاق ، خشونت، خودکشی ، حاشیه نشینی و آسیب های نوپدید توسط دانشگاه های ایلام و علوم پزشکی برگزار شده است.

وی تاکید کرد: وزارت کشور درحال برگزاری نشست های تخصصی الزامات و اقتضائات سیاستگذاری اجتماعی پس از کرونا " با هدف  کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا و نشست های تخصصی آسیب های اجتماعی بویژه خودکشی با شرکت هیات های اندیشه ورز استان های ایلام، لرستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور است که امیدواریم با این نشست ها شاهد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در کشور و استان باشیم./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار