دیداری که روزنامه‌نگاران به آن لقب ال‌کلاسیکوی ایران داده‌اند در نیمه اول کیفیتی هم‌پای لیگ مالدیو داشت. یک بازی کسالت‌بار که حتماً نقش لالایی را برای برخی از بینندگان پای تلویزیون ایفا کرد.
کد خبر: ۹۳۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 06 January 2021

احسان محمدی در عصر ایران نوشت:  اگر این تیمی که امشب مقابل سپاهان با لباس قرمز بازی کرد پرسپولیس بود، پس تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا می‌جنگید کجاست؟ در قطر جا مانده یا در مسیر هوایی گم شده است؟

پرسپولیس نه تنها دو امتیاز حساس دیگر را از دست داد بلکه خوش‌شانس بود که حامد لک را درون دروازه داشت تا مانع از یک شکست تلخ خانگی آن هم پیش از رویارویی با استقلال شود. دیداری که روزنامه‌نگاران به آن لقب ال‌کلاسیکوی ایران داده‌اند در نیمه اول کیفیتی هم‌پای لیگ مالدیو داشت. یک بازی کسالت‌بار که حتماً نقش لالایی را برای برخی از بینندگان پای تلویزیون ایفا کرد.

یحیی گل‌محمدی این دیدار را بدون مهاجم تخصصی آغاز کرد. حضور هشت هافبک در زمین از نکات جالب ترکیب قرمزها بود. امری که در نیمه اول هیچ دستاوردی نداشت و حتی پرسپولیس به زور به محوطه جریمه نزدیک می‌شد چه رسد به خلق موقعیت. باورکردنی نیست اما پرسپولیس تا دقیقه 60 حتی یک ضربه سمت چارچوب سپاهان نزد.

نیمه دوم اما طروات بیشتری داشت، احسان پهلوان دو ضربه شلیک خطرناک داشت که پیام نیازمند با مهارت آن‌ها را دفع کرد. بازی پرسپولیس در باقی دقایق شامل درگیری‌های پرخطای کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک در میانه زمین، توپ لو دادن‌های مکرر وحید امیری، نفوذهای بی‌اثر و شیرجه زدن‌های مکرر امید عالیشاه روی زمین، امید گلزنی داشتن به احمد نوراللهی به عنوان مهاجم و عقب نشستن علی شجاعی در نیمه خودی بود. سپاهان جلو کشید و حامد لک با کمک تیر دروازه تیم را نجات داد. حتی در آخرین ثانیه بازی این سپاهان بود که می‌توانست با یک شوت از گوشه محوطه جریمه به گل برسد نه پرسپولیس میزبان.

پرسپولیس

این چهارمین بازی متوالی پرسپولیس است که آن‌ها پیروز نمی‌شوند. شکست 2-1 مقابل اولسان، تساوی 1-1 در استخر قائمشهر، تساوی 1-1 مقابل ذوب‌آهن و تساوی 0-0 مقابل سپاهان. البته دو تساوی آخر می‌توانست با دو شکست جایگزین شود. این نتایج یحیی گل‌محمدی را تحت فشار قرار داده است، او با از دست دادن بشار رسن که یک مهره بازیساز به نظر بی‌جایگزین بود حالا باید این روزهای دشوار را با مهاجمانی که گل زدن را فراموش کرده‌اند از سر بگذارند. پرسپولیس با این تساوی 11 امتیازه شد و در رده دهم باقی ماند. یعنی آن‌ها حتی در صورت پیروزی مقابل استقلال و گل‌گهر باز هم زیر سایه استقلال باقی خواهند ماند.

فارغ از پرسپولیس باید به محرم نویدکیا برای ارائه یک بازی هجومی و بدون ترس تبریک گفت. سرمربی جوانی که جنجالی نیست و در فوتبالی که با توهین و پرخاش همراه است، محترم برخورد می‌کند.

پرسپولیس در حالی بدون مهاجم بازی کرد که محمد عباس‌زاده بازیکن سابق این تیم با دو گل توانست ذوب‌آهن را در اصفهان با شکست آشنا کرد. در دیداری که مسعود شجاعی به عنوان بازیکن-مربی تراکتور فیکس بازی کرد و تیم توانست 2-1 برنده شود.

پیکان هم 2-1 نساجی را شکست داد تا مهدی تارتار تیم را تا رده چهارم بالا بیاورد، جایی که با آن غریبه است.

علیرغم همه نقدهایی که به پرسپولیس و یحیی وارد می‌شود، دیدار رودرو با استقلال می‌تواند آن‌ها را از این بحران خارج کند. یک پیروزی یک گله در این دیدار همیشه حساس قادر است روی همه زخم‌ها مرهم بگذارد اما گمان می‌کنید استقلال پرمهره با مهاجمانی که حریص و گلزن هستند، اجازه بازگشت به پرسپولیس می‌دهد؟ هیچ بعید نیست شهرآورد هفته آینده عملاً تکلیف قهرمان را خیلی زود روشن کند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار