معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با اشاره به تاثیر پروژه سامانه گرمسیری در توسعه استان، افزود: این پروژه از برنامه های ماندگار کشور در حوزه آب و خاک است.
کد خبر: ۹۳۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 06 January 2021

به گزارش تابناک ایلام، احمد کرمی با بیان اینکه در سفر محمدباقر نوبخت به استان ۵۵۰ میلیارد تومان به این طرح در استان اختصاص پیدا کرده است، اظهار داشت: همچنین در بودجه ۱۴۰۰ نیز ۴۵۰ میلیارد تومان به تکمیل این پروژه اختصاص یافت اما برای تکمیل به سه هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام با حائز اهمیت خواندن طرح سامانه گرمسیری در استان تاکید کرد: با بهره‌گیری از این پروژه بیش از ۹۰ هزار تن به محصولات کشاورزی استان اضافه خواهد شد که ارزش ریالی آن ۳۶۰ میلیارد تومان در سال است.

کرمی از مشکلات طرح سامانه گرمسیری در استان گفت و اضافه کرد: با توجه به اینکه کار سامانه گرمسیری در حوزه وزارت جهاد کشاورزی جلوتر است، اما امکان بهره‌برداری کشاورزان و امکان تعویض شبکه وجود ندارد و از طرفی نگهداری و حراست از لوله هایی که کار شده نیز هزینه بردار است.

کرمی یادآور شد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به این طرح داشته اند و از صندوق توسعه ملی اعتبار عمده ای برای این پروژه لحاظ شده است، خواسته و انتظار مردم استان از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سامانه است.

وی با بیان اینکه با تزریق اعتبار لازم می توان طی ۶ ماه آینده این طرح مهم را به سرانجام رساند، اضافه کرد: بهره برداری از این پروژه ضمن اینکه باعث صرفه جویی در مصرف آب در استان خواهد شد، میزان بهره‌وری محصولات کشاورزی را ارتقا می دهد که این مهم باعث توسعه پایدار و تثبیت جمعیت در مناطق مرزی استان خواهد شد. /ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار