محسن رضایی ؛
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد مکتب سلیمانی است ،ارزش های انقلاب معجزه و تحول ایجاد می کنند و یک کویر را تبدیل به طلا خواهند کرد .
کد خبر: ۹۲۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱ 05 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ محسن رضایی  در نشست بصیرتی ویژه چهلمین روز شهادت دانشمند هسته ای کشور دکتر محسن فخری زاده اظهار داشت : سالگرد شهادت قهرمان بزرگ جهان اسلام بردار عزیزم قاسم سلیمانی که یک بار دیگر به ما عزت بخشید و خون تازه ای در رگ های ملت ما و جهان اسلام و مقاومت جاری ساخت یاد خاطره این شهید سرافراز را گرامی میداریم.

وی افزود: همچنین چهلمین درگذشت شهادت مجاهد هسته ای دانشمند هسته ای که نقش موثری در انرژی هسته ای ایران داشت و از نوابغ هسته ای دنیا که در رشته خود دارای ابتکارات خاصی بود شهادت این عزیز سفر کرده را نیز گرامی میداریم .

 رضایی یادآور شد : بنده زمانی به ایلام سفر می کنم این احساس را دارم که در خانه خودم هستم و نه تنها به خاطر اینکه شب ها و روز های در زیر چادر های اطراف ایلام اسکان داشته ام بلکه در کوچه خیایان ها قدم می زدم و مظلومیت برادران و خواهر خودم را با چشم میدیدم که چگونه وحشیانه بمب باران می شدند .

وی ادامه داد :سال ها و روز ها با بردارم قاسم در این ارتفاعات میمک ، قلاویزان تا موسیان و دهلران به سر می بریدم وتلاش میکردیم که دشمن را از سرزمین خود بیرون کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت : ملت  و جوامع براساس ارزش های مشترک شکل می گیرند و پیوند می خورند رابطه ، عاطفه و احساس بین آنان شکل می گیرد این ارزش ها یا قومی و نژادی و یا  فرهنگی و دینی است حال اگر ارزش های قومی ، ملی ، فرهنگی و دینی با هم در کنار یگدیگر قرار گیرند یک ملت شکست ناپذیر به وجود می آید .

وی افزود: زمانی که آن غیرت ایلامی با اسلام ناب و ملیت ایرانی و انقلاب اسلامی در کنار هم قرار می گیرند انسان ها، ملت های شکست ناپذیر را به وجود می آورند و به دنبال آن اراده و دست فولادین صورت می گیرد .

رضایی با اشاره به اینکه ارزش ها خمیر مایه یک ملت هستند بیان داشت :  مهم این است که  ارزش های قومی ، دینی ، ملی ، مذهبی و انقلابی روی هم یک پارچه و هماهنگ باشند .لذا انقلاب اسلامی که در ایران به وجود امد یک تحول بزرگی در این شکاف های قومی و فرهنگی ایجاد کرد ما تا قبل از آن ملت خود را از دست داده بودیم  و در وسط یک غرب زدگی ، قومیت و ایرانی بودن ما معلوم نبود .

وی یادآور شد :  انقلاب اسلامی یک تحول بزرگ در ارزش ها یعنی  بنیاد های زیرین جامع به وجود آورد و ما را تبدیل به یک ملت پرقدرت نمود .اقوام ایرانی در درون ایرانیت و ایرانیت در درون اسلام و همه در درون یک انقلاب بزرگ با یکی شدن و فاصله و تفرقه ها کنار رفته بود .

 رضایی ادامه داد :  کسی فکر نمی کرد رژیم شاه را ملت ما از پا درآورد رژیم شاه در منطقه در ظاهر بسیار قدرتمند بود که نیرو برای سرکوب انقلابیون ظفار اعزام می کرد و با صادرات نفت به اسرائیل به اعراب دهن کجی می کرد از اسرائیل در مقابل فلسطین حمایت می کرد شوری ها و امریکایی ها با شاه ارتباط داشتند کسی فکر نمی کرد یک ملت با دست خالی اما مسنجم شده با یک اراده ملی واحد این رژیم را سرنگون کند.

وی اشاره داشت : حادثه دوم که اتفاق افتاد دفاع مقدس بود عراق به پنج استان ایران حمله کرد بر خلاف تصور آنها ، اولین کسانی که به میمک اعزام شدند عشایر ایلام بودند . دولت ایران قبل از اینکه نیرو به مرز اعزام کند نیرو های تفنگچی بی و نام نشان عشایر ایران در ارتفاعات ایستاده بودند و در برابر دشمن مقابله کردند .

سردار رضایی بیان داشت : مکتب قاسم سلیمانی سه ویژگی  داشت ، قاسم سلیمانی ایرانی ، اسلامی و انسانی بود مکتب قاسم سلیمانی یک مکتبی است که ارزش های  الهی، انسانی و ملی دست به دست هم داده بودند و یک انسان مقاوم و شکست ناپذیر را ساخته بود .

وی افزود : همان طور که ملت ما در مقابل جنگ ایستادگی و مقاومت کرد و دشمن را عقب زد، قاسم سلیمانی نیز در بسیاری از صحنه های انقلاب ، دفاع مقدس و در جبهه مقاومت یک قیام و انقلاب به پا کرد.

 رضایی تاکید کرد: قاسم سلیمانی نماد ارزش های انقلاب بود در چهره ایشان ایرانیت ، اسلامیت و انسانیت را می شود دید، قاسم سلیمانی نسبت به مردم بسیار عاطفی بود و نسبت به دو گروه از مردم اصلا اختیار نداشت یکی خانواده شهدا و دیگری نیز محرومین بود .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت : هر زمان ما بر روی ارزش های انقلاب ایستادگی کنیم و آنها را محکم نگه داریم، اگه همه عالم و  قدرت ها جمع شوند نمی توانند هیچ غلطی کنند ما اگر مشکلی داریم از خود ما است و اگر در اقتصاد مشکل داریم به این علت است به اقتصاد مقاومتی عمل نکردیم .

وی یادآور شد : اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد مکتب سلیمانی است ،ارزش های انقلاب معجزه و  تحول ایجاد می کنند و یک کویر را تبدیل به طلا خواهند کرد .

رضایی با اشاره به اینکه اگر ارزش های مکتب قاسم سلیمانی وارد اقتصاد کشور شود اقتصاد قابل شکوفایی است  افزود:  ایلام واقعا مظهر اقتصاد مقاومتی است به این دلیل اقتصاد مقاومتی یک حرف بیشتر ندارد درون زایی و برون گرایی ، درون زایی یعنی ببینید که در اطراف شما چه چیزی وجود دارد و آن را تولید کنید خود استان ایلام می تواند مکتب قاسم سلیمانی در اقتصاد شود همه امکانات برای تولیدات بسیار عظیمی در این استان وجود دارد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار