رییس هیات اسکواش ایلام:
رییس هیات اسکواش ایلام گفت: با توجه به ناشناخته بودن ورزش اسکواش در استان همچنین غیرفعال بودن مدیریت گذشته این هیات، هیچ ورزشکاری جذب این رشته نشده است.
کد خبر: ۹۲۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 04 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ فرهاد یاری اظهار داشت: رشته و هیات ورزشی اسکواش در استان از نوپاترین رشته های ورزشی است که عموم مردم و حتی بسیاری از ورزشکاران با آن آشنایی چندانی ندارند.

وی با بیان اینکه این رشته ورزشی در ایلام نیازمند معرفی است، افزود: یکی از مهم ترین نیازهای رشته اسکواش در ایلام ایجاد کورت مخصوص است که در صورت مشخص شدن این فضا فدراسیون تجهیزات آن را تامین خواهد کرد.

رییس هیات اسکواش ایلام تاکید کرد: این رشته ورزشی از سال ۹۷ که رییس آن مشخص شده تاکنون آنطور که باید شناخته نشده و هیچ ورزشکاری نیز متقاضی این رشته نبوده که بخشی از این موضوع به مدیریت گذشته این هیات مربوط می شود.

یاری با بیان اینکه یک ماه از تصدی سرپرستی وی در این هیات می گذرد، یادآور شد: چند فضا برای ایجاد کورت اسکواش در ایلام مشخص شد اما استانداردهای لازم را دارا نبودند و مورد تایید ورزش و جوانان قرار نگرفتند.

وی اضافه کرد: تجهیزات مورد نیاز توسط فدراسیون در صورت وجود فضای استاندارد تامین می شود اما در صورت احداث زمین ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رییس هیات اسکواش ایلام در خصوص معرفی و جذب ورزشکار در این رشته نیز گفت: اولین قدم برای فعال کردن این رشته ایجاد زیرساخت و پس از آن جذب ورزشکار و آموزش مربیگری است.

یاری افزود: هدف ما جذب و تربیت مربی، داور و ورزشکاران متعدد در این رشته در آینده نزدیک است و چنانچه افرادی متقاضی مربیگری باشند، بصورت رایگان برای آموزش به تهران اعزام می شوند.

وی تاکید کرد: معرفی این رشته در فضای مجازی و رسانه ها، نصب بنر در سطح شهر، رایزنی با آموزش و پرورش و استعداد یابی از برنامه های است که در اولویت کار این هیات قرار دارد.

رییس هیات اسکواش ایلام تصریح کرد: معرفی، تربیت ورزشکار، مربی و داور همچنین فعال کردن این ورزش نوپا از اهداف این رشته ورزشی است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار