مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام ؛
مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام با بیان اینکه این استان دارای ۳۳۵ دهیاری است، گفت: این میزان به دلیل مهاجرت معکوس و افزایش جمعیت به عنوان مهم ترین فاکتور تشکیل روستا در سرشماری ۱۴۰۰ افزایش می یابد.
کد خبر: ۹۲۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 04 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛سید حسینعلی موسوی  اظهار داشت: شرایط ایجاد دهیاری برای هر روستا حداقل ۳۰ خانوار و تشکیل یک روستا نیز ۲۰ خانوار است.

وی یادآور شد: مجموع جمعیت روستاهای ایلام حدود ۳۴ درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام با قدردانی از تلاش و پیگیری های موثر و مستمر استاندار ایلام، حجم اقدامات عمرانی و پیشرفت پروژه‌های زیرساختی در روستاهای ایلام را مثبت و رضایت بخش عنوان کرد و افزود: هیچ روستایی در استان یافت نمی شود که اقدامات زیرساختی و توسعه ای در آن انجام نشده باشد.

موسوی با اشاره به اقدامات انجام شده دولت برای تامین مسکن روستایی ایلام نیز گفت: ساخت ۲ هزار واحد مسکونی با ارایه ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و همچنین ۳۰۰ میلیون ریال بلاعوض برای روستاییان ایلام با همکاری بنیاد مسکن اقدام ارزشمندی است که در حال انجام است.

مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام توسعه زیرساخت های روستایی این استان را مهم ترین عامل در مهاجرت معکوس( مهاجرت از شهرها به روستاها ) ذکر کرد و افزود: کار بزرگ و عظیمی در خصوص ترمیم و توسعه زیرساخت های عمرانی روستاها در چند سال اخیر در ایلام  به سرانجام رسیده است.

موسوی به انتخاب ۲ شهرستان ایلام بعنوان هدف آبادانی بنیاد مستضعفان اشاره کرد و تصریح کرد: با رایزنی های استاندار در سال جاری هلیلان نیز در کنار شهرستان ملکشاهی بعنوان دومین شهرستان استان جزو ۴۳ منطقه کشور هدف آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان قرار گرفته است.

به گفته وی بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی شهرستان هلیلان تاکنون بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در قالب پروژه های عمرانی، کشاورزی، زیرساختی و سایر طرح ها اختصاص داده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار