برنامه های حوزه هنری ایلام در سالگرد شهادت سردار سلیمانی
حوزه هنری ایلام در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با برنامه‌های مجازی یاد و خاطره سردار دل‌ها را گرامی داشت.
کد خبر: ۹۲۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 03 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ حوزه هنری ایلام در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با برنامه‌های مجازی یاد و خاطره سردار دل‌ها را گرامی داشت. 

تئاتر خیابانی "ژنرال خورشید"

تئاتر خیابانی "ژنرال خورشید" با حمایت حوزه هنری ایلام و گروه "ری‌را" با کارگردانی سعید خیرالهی از هنرمندان دهلرانی اجرا شد.

این اثر به  جشنواره ملی سردار آسمانی راه یافته است.

سرود دانش آموزان ایلامی نوای عزا گرفت

 حوزه هنری ایلام با همکاری گروه سرود اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، سرودی در وصف سردار حاج قاسم سلیمانی با زبان محلی تولید و منتشر کرد.

سرود دانش آموزان ایلامی در سطح کشور شناسنامه دار و جزء برترین های هرساله کشور است.

نقاشی پرتره سردار مقاومت خلق شد

نقاشی پرتره از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط مالک محمدزاده نقاش چیره دست ایلامی به مناسبت سالگرد شهادت این سردار پرافتخار انقلاب اسلامی خلق شده است.

همراه این اثر، نقاشی پرتره شهید فخری زاده، نیز خلق شده است.

نمایشگاه مجازی عکس مراسم محلی « چمر»

در این نمایشگاه که توسط واحد عکس حوزه هنری ایلام برپا شده است، ۳۰ اثر از مراسم چمر سردار سلیمانی در سال گذشته، از «رحیم رضا پسند» از عکاسان خوش نام ایلامی به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه مجازی "حدیث سرو"

این نمایشگاه حاوی ۱۷ اثر تایپوگرافی از متن وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی است که توسط واحد تجسمی حوزه هنری تهیه شده است.

کلیپ "شین" منتشر شد

کلیپ شین حاوی تصاویری از مراسم محلی چمر سردار سلیمانی است که در سال گذشته به مناسبت شهادت ایشان در شهرستان ملکشاهی برگزار شد.

این کلیپ توسط واحد عکس حوزه هنری ایلام ساخته شده است و از صدای دلنشین حاج قربانی، مداح ایلام استفاده اشده است.

نامه‌ای به سردار مهربانی

حوزه هنری ایلام با همکاری معاونت فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش استان و دفتر فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیا در راستای ترویج مکتب سلیمانی، اقدام به برگزارس مسابقه فرهنگی ادبی ، ویژه دانش آموزان کرده است.

این مسابقه در مدارس دوره اول و دوم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه برگزار شده است. آثار برگزیده در قالب کتاب منتشر می شود و به خانواده سردار حاج قاسم سلیمانی تقدیم می شود.

مسابقه سیره سلیمانی

حوزه هنری ایلام با همکاری دفتر فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیا و بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاه مقدس استان ایلام اقدام به برگزاری مسابقه سیره سلیمانی بر اساس متن وصیت نامه سردار سلیمانی کرده است.

گفتنی است در این مسابقه هیچ محدودیتی برای هیچ گروه سنی‌ای وجود ندارد و عموم شهروندان می توانند شرکت کنند.

لازم به ذکر است سوالات مسابقه بر اساس متن وصیت نامه سردار طراحی می شود و شرکت کننده گان می توانند با ورود به سایت مسابقه و خواندن وصیت نامه شهید در مسابقه شرکت کنند. /ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار