مدیرکل استاندارد ایلام:
مهناز همتی گفت: از ابتدای امسال تاکنون پرونده ۲۷ نفر از مدیران کنترل کیفیت در کمیته تائید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت تأیید شد.
کد خبر: ۹۲۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 02 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام، گفت: در راستای آموزش و تائید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی و صنعتی زیر پوشش استاندارد در استان، این اداره کل در خصوص برگزاری ۴۲جلسه کمیته تمدید صلاحیت آزمایشگاه همکار و تأیید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت نیز اقدامات لازم را انجام، و تمدید صلاحیت ۶ آزمایشگاه همکار نیز انجام شده است.

اوب با بیان اینکه این مدیران کنترل کیفی باید در طی فرآیندی گواهی تأیید صلاحیت خود را از اداره کل استاندارد دریافت کند، ادامه داد: نخستین مرحله معرفی فردی به عنوان مدیر کنترل کیفی براساس مدرک تحصیلی حداقل لیسانس و در رشته تحصیلی مرتبط با حوزه کاری و فرآورده تولیدی در آن واحد از سوی واحد تولیدی است.

همتی با بیان اینکه فرد معرفی شده پیش از آغاز کار خود باید آزمون‌های لازم را با موفقیت در اداره کل استاندارد سپری کند، گفت: بخشی از این آزمون‌ها شامل آشنایی تخصصی با روش‌های آزمون فرآورده تولیدی مورد نظر است، همچنین این فرد باید دوره‌های عمومی لازم را نیز در اداره کل استاندارد سپری کند.

او ادامه داد : پس از سپری شدن این مراحل، تأیید صلاحیت نامبرده در کمیته‌ای متشکل از مدیر کل استاندارد، رییس اداره اجرای استاندارد، رییس امور آزمایشگاه‌ها و مسؤل آموزش اداره کل مطرح و ضمن بررسی مدارک نامبرده نسبت به صدور گواهی تأیید صلاحیت اقدام می‌شود.

مدیرکل استاندارد اضافه کرد: لازم به ذکر است که حساسیت و اهمیت فعالیت مدیران کنترل کیفیت به حدی است که آیین‌نامه مذکور توسط هیئت وزیران خطاب به همین افراد به تصویب رسیده است.

همتی در پایان با بیان اینکه این امر نظارت کامل مدیران کنترل کیفیت را در خصوص کنترل کیفیت محصولات تولید شده چند برابر می‌سازد، اظهار داشت: این مهم باعث می‌شود که یک محصول تولیدی با شرایط مناسب نظارت و کنترلی در واحد تولیدی به دست مصرف‌کننده برسد./ح

 

باشگاه خبر نگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار