خبر رتبه اول استان در کاهش مرگ و میر کرونایی از منظری ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و نباید دستاویزی برای عدم اجرای دستور المعل های بهداشتی و پایان کرونا قلمداد شود که از این جهت نگران کننده و خطرناک است.
کد خبر: ۹۲۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲ 01 January 2021

به گزارش تباناک ایلام ؛ معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در کارگروه رسانه ای کرونا  استان ایلام اظهار داشت : از اینکه میزان مرگ و میر در استان در طول یک هفته گذشته به عدد صفر رسیده مایه خوشحالی و خبری مسرت بخش است که امیدوارم دیگر هیچ وقت شاهد مرگ و میری ناشی از کرونا نباشیم اما این خبر از منظری ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و نباید دستاویزی برای عدم اجرای دستور المعل های بهداشتی و پایان کرونا قلمداد شود که از این جهت نگران کننده و خطرناک است.

جمیل صادقی فر افزود: تجربه نشان داده هرگاه با ساده انگاری بی توجه به کرونا بودیم لطمات جبران ناپذیری را متحمل شدیم.

وی ادامه داد: لازمه ی تداوم این رتبه و نداشتن حتی یک مبتلای کرونایی رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک می باشد.

این مقام بهداشتی از مردم خواست حتما در طرح غربالگری شرکت کرده و با ارائه اطلاعات صحیح به ماموران خود و خانواده را در برابر این ویروس منحوس مصون بدارند.

صادقی فر در مورد این شبهه که نداشتن فوتی کرونایی ناشی از عدم ارائه آمار صحیح می باشد گفت: از زمان شروع شیوع ویروس کرونا فوتی هایی که تست پی سی آر آنها مثبت بوده را فوتی کرونایی قلمداد کرده و ملاک و معیار فوتی ها و حتی مبتلایان قطعیت تست پی سی آر می باشد؛ فلذا بیمارانی که بر اثر بیماری زمینه ای فوت می شوند و تست آنها منفی است در آمار فوتی کرونایی ثبت نخواهند شد.

وی خاطرنشان کرد :یقین بدانید دانشگاه علوم پزشکی استان در این مورد هیچ لاپوشانی در عدم ارائه آمار صحیح نخواهد کرد./م
بهروز مردانی

برچسب ها: کرونا ، فوتی ، ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار