نایب رییس هیات ورزش های رزمی ایلام گفت: این استان دارای ۴۵۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته های رزمی است اما شیوع کرونا سبب کاهش این تعداد و تعطیل شدن همه فعالیت ها در این حوزه شده است.
کد خبر: ۹۲۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ 30 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ فاطمه برزردی اظهار داشت: ۶۰ داور و ۷۵ مربی در چهار سبک رزمی کیک بوکسینگ، سلاح سرد، نینجا رنجر و پنجاک سیلات در استان به فعالیت مشغول هستند.

وی افزود: از این تعداد ۲۶ داور و ۳۱ مربی زن و ۳۴ داور و ۴۴ مربی مرد در ایلام فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: ورزش رزمی از جمله ورزش های پرطرفدار است که سال های گذشته از فعالیت خوبی در سطح استان برخوردار بود اما بدلیل شیوع کرونا تاکنون تمامی باشگاه های مربوط به این رشته تعطیل و همه فعالیت ها متوقف شده است.

برزردی ادامه داد: این رشته بدلیل اینکه مبارزها باید در مقابل هم قرار گیرند، نمی توان آن را بصورت آنلاین و مجازی برگزار کرد و مسابقات کشوری بهمن و اسفند سال گذشته نیز بدلیل شیوع کرونا لغو شدند.

وی تاکید کرد: کلاس های آموزشی و همه فعالیت های مربوط به این رشته تعطیل است و حتی با زرد شدن وضعیت کرونا در استان باز هم خانواده ها اجازه ادامه فعالیت فرزندانش را نمی دهند.

نایب رییس هیات رزمی ایلام اضافه کرد: با از سرگیری فعالیت ها همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی رسانه ها باید در خصوص ادامه فعالیت باشگاه ها فرهنگ سازی کنند.

برزردی گفت: زنان رزمی کار پیش از این در سالن ورزشی ۱۷ شهریور تمرین و مسابقه برگزار می کردند که دارای فضای وسیع و امکانات مناسب بود اما با تصمیم اداره کل، این زمین بطور کامل به هیات کشتی اختصاص یافت و زنان رزمی کار با مشکل مکان برای ورزش مواجه شدند.

وی اضافه کرد: پس از آن سالن کاراته برای تمرین ورزشکاران رزمی در نظر گرفته شد که با توجه به فضای کوچک و امکانات محدود، جوابگوی نیاز زنان رزمی نبود.

نایب رییس هیات رزمی ایلام تاکید کرد: برای رفع این مشکل خانه رزمی ایلام با تمام امکانات در اختیار زنان قرار گرفت و پیش از شیوع کرونا ورزشکاران تمرینات و آموزش های خود را در این مکان انجام می دادند.

برزردی اظهار داشت: تنها مشکل خانه رزمی ایلام دور بودن این سالن از مرکز شهر و نداشتن علامت راهنماست و فردی که به این سالن مراجعه کند، با مشکل مواجه می شود./م

برچسب ها: ورزش ، رزمی ، ایلام ، مربی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار