رییس هیات کوهنوردی ایلام:
رییس هیات کوهنوردی ایلام گفت: هیات کوهنوردی استان از ابتدای امسال تاکنون صعود به ۴۰۰ نقطه مرتفع استان را برنامه ریزی و اجرا کرده است.
کد خبر: ۹۲۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 29 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدجلال پاشاپوریان اظهار داشت: هیات کوهنوردی استان با وجود کمبود اعتبار، پرکارترین و فعال ترین هیات کوهنوردی کشور از لحاظ فعالیت های ورزشی است.

وی افزود: ۱۷ مربی آقا و خانم در سطح استان فعال و کلاس های آموزشی برای کوهنوردان زن و مرد برگزار می کنند.

رییس هیات کوهنوردی ایلام با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار و افزایش بودجه، هیات کوهنوردی دارای ظرفیت ها و توانایی های ارزشمندی است، خواستار توجه و افزایش بیشتر بودجه هیات های استان از جمله کوهنوردی شد.

پاشاپوریان تاکید کرد: با وجود همه مشکلات در این رشته، استان ایلام سال ۹۳ رتبه سوم صعود ورزشی را از آن خود کرد و در رتبه‌بندی آموزشی نیز رتبه نخست کشور را کسب کرده که نشان دهنده ورزشی بودن آن است.

رییس هیات کوهنوردی ایلام گفت: طی ۱۰ ماه گذشته هیات کوهنوردی استان ۴۰۰ صعود استانی داشته است.

پاشاپوریان به نصب تابلو برای تمامی قله های ایلام اشاره کرد و گفت: با دعوت هیات کوهنوردی استان ۶۶ نفر از کوهنوردان ایلامی در برنامه نصب تابلو قله کان صیفی مشارکت کردند.

وی افزود: فدراسیون کوهنوردی برای تمامی قله های شاخص استان ها اقدام به طراحی و ساخت تابلوهای یکسان کرده است‌.

رییس هیات کوهنوردی ایلام اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در کشور این هیات به علت کمبود اعتبار مالی و نقدینگی با مشکلات بسیاری مواجه است، چراکه اعتبار هیات کوهنوردی استان در طول سال بسیار ناچیز بوده و این بودجه پاسخگوی نیازها و حجم فعالیت های هیات نیست.

پاشاپوریان افزود: گران بودن اقلام مورد نیاز کوهنوردی و اعزام به صعودهای مختلف، شرکت در کلاس ها و کارگاه های آموزشی نیازمند پرداخت هزینه است که این هزینه ها را خود ورزشکاران به سبب تمایل و رغبت به ورزش کوهنوردی پرداخت می کنند.

وی یادآور شد: همچنین هزینه شرکت در کلاس های آموزشی نیز بر عهده خود شرکت کنندگان است و شاید همه علاقه مندان توانایی تامین این هزینه ها را نداشته باشند.

پاشاپوریان تاکید کرد: کمبود بودجه فقط مختص هیات کوهنوردی نیست بلکه همه هیات های فعال استان این مشکل را دارند و تمام برنامه های خود را با وجود این کمبودها اجرا می کنند.

بیش از هزار و ۵۰۰ کوهنورد زن و مرد اکنون به صورت سازمان یافته در هیات کوهنوردی ایلام عضویت دارند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار