رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: ثبت اطلاعات و موجودی انبارهای کالا در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالای این استان برای جلوگیری از قاچاق کالا و احتکار اجباری است.
کد خبر: ۹۲۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 29 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛رضا محمدرحیمی اظهار داشت: با توجه به اینکه ثبت کالاهای موجود در انبارها می تواند علاوه بر جلوگیری از قاچاق کالا، به شناسایی بهتر محتکران هم کمک کند، به همین دلیل تمامی انبارهای کالا در استان می بایست در این سامانه به ثبت برسد.

وی ادامه داد: براساس ماده های پنج و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت و سازمان های صمت در استان ها باید با همکاری سایر دستگاه های اجرایی ذیربط با استفاده از سامانه نرم افزاری به شناسه دار کردن تمامی انبارها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات مالک کالا با هدف شناسایی کالاهای قاچاق اقدام کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: برای اجرای دقیق این مواد قانونی تمامی مراکز نگهداری و ذخیره سازی در سامانه جامع انبارها ثبت اطلاعات می شوند و در راستای اجرای این طرح، باید اطلاعات تمامی کارخانه ها، ‌واحدهای صنفی و معادن استان نیز در سامانه ثبت شود.

محمدرحیمی با تاکید بر اینکه باید تمامی واحدهای مربوطه تا پایان سال اطلاعات خود را در این سامانه به ثبت برسانند، گفت: براساس ماده پنج قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف به رعایت این قانون هستند و وارد کردن اطلاعات خلاف واقع یا ناقص یا با تاخیر در سامانه این قانون جرم است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰ قلم کالای اولویت دار شامل برنج، شکر، چای، ذرت دامی، کنجاله سویا، جو، لاستیک، گندم، روغن موتور و کاغذ چاپ و روزنامه برای ثبت در سامانه جامع انبارها و جهت رصد و پایش مستمر مورد تاکید جدی است.

وی تاکید کرد: با ثبت اطلاعات در این سامانه امکان نظارت بر تامین و توزیع کالا به شکل نظامند ترو شرایط مناسب تری برای تنظیم بازار و احتکار کالا  فراهم می شود که امیدواریم بتوانیم با نظارت دقیق از احتکار کالا در استان جلوگیری کنیم./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار