اینک با گذشت قریب به 6سال از تاخت وتاز این سرمایه گذار فاقد اهلیت در سپهر اقتصادی استان و ازدست رفتن فرصت های ناب توسعه اقتصادی وسرمایه گذاری در  استان ،تنها ثمره این سرمایه گذار برای استان ،تحمیل صدهها میلیون تومان زیان وضرر به اقتصاد استان والبته برداشته شدن کلاه دهها نفر از هم استانی هایمان از سوی این فرد بوده است .
کد خبر: ۹۲۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹ 28 December 2020

تابناک ایلام ::استان ایلام از مزیت های نسبی فوق العاده ای در حوزه نفت ،گاز ،صنعت ،معدن،گردشگری و مهمتر از همه مرز 430کیلومتری با کشور عراق برخوردار است ،که بعلت کمبود منابع وتخصیص سرمایه مورد نیاز از سوی دولتها، این ظرفیت ها نتوانسته است در خدمت توسعه استان و در پله ای بالاتر اقتصاد کشور قرار گیرد.

از اینرو در طول سالیان اخیردولتها با تمرکز براین موضوع مهم ،تلاش گسترده ای  برای جذب سرمایه گذار داخلی و  خارجی برای استفاده بهینه از این ظرفیتها در راستای رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب وکار در استان معطوف داشته اند ،اما با این حال بدلیل برخی غفلت ها ؛نظیر ملاحظات منطقه ای وامنیتی (بلحاظ اتفاقات چند دهه اخیر مرزی) و  عدم مهارت کافی در معرفی اصولی ظرفیت ها و مجاب نمودن سرمایه گذاران خارجی و داخلی، این مهم تاکنون اتفاق نیافتاده است .

با این وجود خلاء ناشی از این وضعیت باعث شده تا عده ای سودجو وفرصت طلب با سوء استفاده از غفلت ها وبا علم با جاذبه ها اقتصادی موجود ،تحت عنوان سرمایه گذاران فیک یا فاقد اهلیت عرصه را برای عرض اندام خود و تحمیل هزینه های مالی بر اقتصاد نحیف استان ومهمتر از همه دست درازی به منابع عمومی مهیا ببینند.

عینی ترین و مصداقی ترین مورد را می توان ،سوء استفاده فردی از تصویر خود با مقامات ملی ،بدون برخورداری از کمترین شرایط واهلیت و ورود به این عرصه نام نهاد. فردی که بدون بهره مندی از حداقل مولفه های موجود در یک سرمایه گذار ،توانست با اغفال مقامات محلی ،نه تنها بخش قابل توجهی از وقت وانرژی مسئولین استان را صرف برنامه های کذایی سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی نماید ،بلکه با سوء استفاده از غفلت مسئولین استانی در سالهای پیشین ،ضررهای قابل توجهی را متوجه استان و منابع بخش خصوصی نماید .

درست در دوره اول دولت روحانی و استاندار سابق استان ،این فرد تحت عنوان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی مهران در دو مناسبت مهم ملی ،کلنگ دو پروژه صنعتی مهم را بر زمین زد. با گذشت سالها از این کلنگ زنی مضحک و بدون پشتوانه علمی ومالی ،این طرح ها صرفا در سطح همان کلنگ باقی ماند ،نه تنها از اجرای این پروژه ها خبری نشد ،بلکه با برنامه ریزی دقیق و هدفمند خود توانست هزاران متر از اراضی ملی منطقه ویژه اقتصادی را به نفع خود مصادره و از سویی نیز با پناه گرفتن در پشت اعتماد وغفلت مسئولین ارشد استانی وبرداشتن کلاه شهروندان ،میلیاردها تومان را نیز به جیب بزند .

نکته قابل توجه اینکه اقدامات اغفال کننده این فرد فقط متوجه مقامات استانی نشد ،بلکه دانشگاه به عنوان کانون تولید علم و بستر ساز توسعه صنعتی نیز نتوانست حریف رفتارهای متقلبانه و متوهمانه این سرمایه گذار خود خوانده شود ،تا از طریق برگزاری یک سمینار اقتصادی با سخنرانی این فرد ،به پشتوانه ای مهم برای پیشبرد سریع وبدون مانع اهداف این فرد تبدیل شود.آنهم از سوی فردی با ادعای مدرک عالی اقتصادی در معتبرترین مراکز دانشگاهی جهان ،که این ادعا نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد .

اینک با گذشت قریب به 6سال از تاخت وتاز این سرمایه گذار فاقد اهلیت در سپهر اقتصادی استان و ازدست رفتن فرصت های ناب توسعه اقتصادی وسرمایه گذاری  ،تنها ثمره این سرمایه گذار برای مردم  ،تحمیل صدهها میلیون تومان زیان وضرر به اقتصاد استان  والبته برداشته شدن کلاه دهها نفر از هم استانی هایمان از سوی این فرد بوده است .

هر چند دیر هنگام ،اما با رصد اطلاعاتی و اقدام  دادستانی شهرستان مهران ،این سرمایه گذار بدون سرمایه !اینک در چنگال قانون گرفتار شده است تا تاوان 6سال سوء استفاده از غفلت مدیران ملی ومحلی و تحمیل هزینه های سرسام آور به اقتصاد استان را پرداخته واین درس عبرتی باشد برای مسئولینی که براحتی اسیر رفتارهای متقلبانه برخی سودجویان و فرصت طلبان شده و در این بین هزینه های زیادی را به اقتصاد نحیف استان و منابع مردم تحمیل می نمایند.

البته نباید این نکته غافل شد که پیش از این فرد ،این مسئولین اقتصادی واجرایی استان هستند که باید برای اقناع افکار عمومی به این سوال مهم پاسخ دهند که چگونه براحتی خام افراد فرصت طلب وسود جو شده وبدون کمترین بررسی در اهلیت افراد مدعی سرمایه گذاری ،اینچنین اسیر رفتارهای متقلبانه آنان شده و هزینه های سرسام آوری را به مردم واستان تحمیل می نمایند ؟!چه کسانی باید پاسخگوی اتلاف سرمایه های از دست رفته مردم ومنابع ملی پایمال شده از سوی این فرد باشند ؟!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
نه دوست عزیز!! نشد!!! هیچ اغفالی در کار نبود! این هم یکی از دسته گلها و بده بستانهای معاون اقتصادی وقت استاندار بد که پله‌های ترقی را سه تا یکی طی کرد و الان هم به ریش همه ما میخندد!!
استان را فروخت تا خودش ترقی کند! بیچاره مروارید که با طناب این آقا به ته چاه رفت!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار