در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی:
استارتاپ صنایع دستی و دوختنی‌های سنتی در حوزه‌های لباس محلی، سوزن دوزی، لباس با هویت ایرانی و صنایع دستی با حضور 28 تیم در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام در فضای مجازی برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 28 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ شهریار رستمی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام، در این رویداد اظهار کرد: رویداد شتاب صنایع دستی و دوخت های سنتی با توجه به پتانسیل و ظرفیت استان برای اولین بار در استان اجرا می شود به طوری که این رویداد قصد دارد در حوزه صنایع دستی و دوخت های سنتی برای استان ارزش آفرین باشد و گامی برای حرکت به سمت ایجاد اشتغال های نوآورانه در زمینه صنایع دستی و دوخت های سنتی بردارد.

وی اهداف این رویداد را ایده پردازی و خلق ایده های ناب، معرفی روشهای تامین سرمایه در حوزه صنایع دستی و دوخت های سنتی، شناسایی و معرفی نوآوری ها در حوزه صنایع دستی و دوخت های سنتی، بومی سازی ایده های اجرا شده و خلق ارزشی نو ، ایجاد امکان مذاکره رو در رو و جسورانه و تعامل موثر و کارامد صاحبان ایده با سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: ارتقا توانمندی فعالان حوزه صنایع دستی و دوخت های سنتی در استان در استفاده از روش‌های نوین را هدف دیگر این رویداد عنوان کرد.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام معرفی ظرفیت های حوزه صنایع دستی و دوخت های سنتی در ایجاد کسب و کارهای نوپا، تجاری نمودن فرآورده های جدید حوزه صنایع دستی و دوخت های سنتی، شناسایی فعالان و صنعتگران حوزه های مرتبط با صنایع دستی و دوخت های سنتی و ترویج فرهنگ کارآفرینی را از دیگر اهداف این استارتاپ عنوان کرد.

وی با قدردانی از آقایان «شنبه زاده» ، «اسماعیلی» و «علیشائی » مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام و ورزش و جوانان استان به خاطر حمایت از این رویداد قدردانی کرد.

در این رویداد ، ایده پردازان به به مدت ۵ دقیقه ارائه کردند و و پس از آن به مدت 3 دقیقه داوران پرسش و پاسخ داشتند و در نهایت ارائه دهنده در ۲ دقیقه به سوالات داوران پاسخ داد.

این رویداد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، اداره کل ورزش و جوانان استان، مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام، مرکز رشد گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی جهاددانشگاهی استان و جهاددانشگاهی استان ایلام برگزار شد.

در پایان این استارتاپ ایده زینب یاری با عنوان مانتو طرح خاتون اول شد و ایده‌های فاطمه مرادی با موضوع کیف و کفش سنتی و زهرا تباشیر با موضوع مانتو طرج مسجد جامع یزد رتبه های دوم و سوم را به دست آوردند.

این تیم‌ها در مرکز نوآوری صنایع دستی جهاددانشگاهی مستقر شده و با تهیه بوم مدل کسب و کار، توسعه بازار ، سرمایه گذاری و اتصال به شبکه سرمایه‌گذاران ، در زمینه توسعه کسب و کار یاری می‌شوند./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار