رئیس پلیس راه ایلام خبر داد؛
رئیس پلیس راه ایلام گفت: تخطی از سرعت مطمئنه علت ۴۸ درصد تصادفات استان ایلام طی سال جاری بوده است.
کد خبر: ۹۲۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱ 27 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا همتی زاده  اظهار کرد: برابر تحلیل‌های صورت گرفته در بحث تصادفات جاده‌ای، بیشترین علل تاثیر گذار بر تصادفات جاده‌ای به ترتیب تخطی از سرعت مطمئنه با ۴۸ درصد، عدم توجه به جلو ۱۳ درصد، انحراف به چپ ۲۳ درصد و سایر عوامل ۱۶ درصد بوده است.

وی ادامه داد: پیشگیری از مولفه سرعت غیر مجاز که پایه گذار بیشترین تصادفات در جاده‌های برون شهری استان و خط قرمز پلیس است از مهمترین برنامه‌های پلیس راه استان برای پیشگیری از تصادفات است.

همتی زاده بیان کرد: در این راستا با نصب تعداد ۲۷ دستگاه دوربین هوشمند کنترل ثبت تخلفات رانندگی و استقرار دوربین سیار توسط مامورین پلیس راه در جاده‌ها، رفتارهای مخاطره آمیز رانندگان پرخطر جاده‌ای را رصد کرده و با نگاه مثبت بینانه به قانون با رانندگان خاطی برابر قانون رفتار می‌کنند.

وی افزود: در ۹ ماهه اخیر سال جاری در برخورد با سرعت‌های غیر مجاز در جاده‌های برون شهری استان، تعداد ۳۸ هزار و ٨١٢ دستگاه وسیله نقلیه متخلف به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعمال قانون شدند.

رئیس پلیس راه ایلام اضافه کرد: پلیس راه استان با استفاده از تمام امکانات و تجهیزات پلیسی در اختیار به طور محسوس و نامحسوس در تمامی محورهای مواصلاتی استان بر رفتارهای ترافیکی رانندگان نظارت می‌کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار