مدیرکل استاندارد ایلام؛
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی از جمله مراکز عرضه و توزیع کالای این استان انجام شده است.
کد خبر: ۹۲۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 27 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مهناز همتی اظهار داشت: این بازرسی ها از مراکز عرضه سطح استان توسط کارشناسان اداره کل و شرکت های بازرسی در راستای کنترل اقلام توزیع شده و سالم سازی بازار مصرف انجام شده اند.

وی افزود: علاوه بر نظارت های برنامه ریزی شده، کارشناسان این اداره کل با مشارکت فعال در گشت های مشترک با سایر دستگاه های نظارتی، کالاهای عرضه شده در بازار را مورد بازدید کارشناسی قرار دادند.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: شناسایی فرآورده های مغایر با استاندارد از قبیل کالاهای فاقد نشان استاندارد و یا تاریخ مصرف گذشته، شناسایی محصولات تولیدی فاقد کیفیت در بازار، جمع آوری کالاهای غیر استاندارد از جمله اهداف طرح کنترل و بازرسی از بازار است.

همتی با اشاره به دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری اضافه کرد: طی این مدت ۴۴۷ مورد نمونه برداری از مراکز تولید، ۳۱۳ مورد آزمون نازل های جایگاه های عرضه سوخت مایع و ۵۷ مورد نمونه برداری طرح طاها انجام شده است.

وی اضافه کرد: در بازرسی از ۱۶۹ واحد صنفی استان در سال جاری برچسب انرژی ۱۳۰ قلم وسیله خانگی بررسی شد که در این بازرسی ها ۱۱۵ مورد مطابقت برچسب با استاندارد، هفت مورد عدم اظهار رتبه (به نوعی مصداق جعل رتبه انرژی) و هشت مورد جعل رتبه انرژی ثبت شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام از صدور ۱۹ فقره پروانه علامت استاندارد در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در این مدت ۲۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد تعلیق و ابطال شده است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار