مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: در زمان حاضر تنها افراد ۲ تابعیتی (ایرانی، عراقی) با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از مرز مهران تردد کنند.
کد خبر: ۹۲۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 27 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله دلخواه اظهار داشت : هم اکنون تردد در مرز بین المللی مهران به صورت محدود انجام می شود و تنها افرادی که دارای تابعیت ایرانی، عراقی هستند، می توانند از این مرز تردد کنند.

وی افزود: دستگاه های مستقر در پایانه مرزی مهران آماده خدمات رسانی به ۲ تابعیتی های ایرانی، عراقی هستند و تردد این افراد با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

مدیرکل گمرک استان ایلام نیز در این مورد با بیان اینکه مرز تجاری مهران بدون هیچ مشکل خاصی همچنان در حال انجام مراودات تجاری و بازرگانی با کشور عراق است، گفت: تاکنون در خصوص بسته شدن مرز، دستورالعملی ابلاغ نشده است.

روح‌الله غلامی در خصوص بسته شدن گذرگاه‌های مرزی ایران و عراق بدلیل شیوع نوع جدید کرونا از سوی طرف عراقی، اظهار داشت: تا این لحظه مراودات تجاری از مرز بین‌المللی مهران در جریان است و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: رایزنی‌های لازم از طریق تماس تلفنی با مقامات مسوول عراقی در این خصوص انجام شده است و بر اساس اعلام نظر آنها هیچ‌گونه مشکلی در خصوص فعالیت تجاری در مرز بین‌المللی مهران با کشور عراق وجود ندارد.

وی یادآور شد: چنانچه مسوولان عراقی تصمیمی در خصوص بسته شدن مرز تجاری مهران اتخاذ کنند، اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص انجام خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار