مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: از ابتدای سال تاکنون خط‌کشی کل حوزه استحفاظی استان به میزان ۲ هزار کیلومتر اعم از بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و روستایی انجام شده است.
کد خبر: ۹۲۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 27 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالله دلخواه اظهار داشت: خط کشی راه‌ها از علائم ایمنی محسوب شده که به منظور افزایش ایمنی محورها، هدایت صحیح وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده بخصوص در شب، تفکیک باندهای رفت و برگشت و کاهش میزان سوانح رانندگی انجام می‌شود.

وی از نصب هشت هزار و ۵۰۰ عدد انواع علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی ایلام طی سال جاری خبر داد و افزود: علائم نصب شده این مدت شامل تابلوهای ایمنی، اخباری، انتظامی و مسیرنما است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: همچنین همکاران این اداره کل در اداره ایمنی و حریم راه علاوه‌ بر خط کشی محورها و نصب علائم ایمنی اقدام به رفع ۵۳ نقطه حادثه خیز، ۳۲ کیلومتر نیوجرسی در سطح جاده های استان کرده است.

دلخواه اجرای ۸۰ کیلومتر ایمن سازی راه، ۹۰ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی، تعمیر و مرمت ۱۸۰ دستگاه چراغ روشنایی و چشمک زن را از دیگر اقدامات اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های استان در سالجاری عنوان کرد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد سوانح جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که تحقق این هدف علاوه‌ بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، با فرهنگ سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان پذیر خواهد بود.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار