نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: استان باتوجه به ظرفیت های مناسبی که در مرزها دارد، باید با برقراری دیپلماسی های درست و اصولی با طرف عراقی زمینه ایجاد بازارچه های مرزی مشترک با عراق را فراهم کند.
کد خبر: ۹۲۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 27 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سارا فلاحی  با حضور در جمع مدیران و کارکنان اقتصادی و دارایی، امور مالیاتی و بانک ها اظهار داشت: استان ایلام باید با دیپلماسی قوی سیاسی و اقتصادی، حضوری پایدار و مستمر در بازارهای عراق داشته باشد و اشتراکات فرهنگی، زبانی، قومی و مذهبی استان ایلام با استان های همجوار در خاک عراق این شرایط را سهل تر کرده و این گونه شاخص ها باعث شده است که ایلام شرایط تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی را داشته باشد.

وی افزود: نکته مهم دیگر در خصوص این استان اینکه میزان متوسط درآمد مردم استان پایین است و بیشتر مردم نیازمند دریافت وام های قرض الحسنه هستند، باید شرایط دریافت وام و باز پرداخت این تسهیلات بانکی برای مردم استان تسهیل و مبالغ سهیمه دریافت وام ها نیز بیشتر و متناسب با درخواست و نیاز و تقاضای مردم تعریف شود.

فلاحی یادآور شد: استان ایلام باوجود داشتن پتناسیل های متنوع در حوزه های مختلف نفت، گاز، پتروشمی، انرژی، گردشگری و سایر بخش ها اما در سطح کشور برای سرمایه گذاران بخش خصوصی شناخته شده نیست و فضای مطمئن سرمایه گذاری برای آنها فراهم نشده است.

وی اضافه کرد: استان ایلام و ظرفیت های آن در سطح کشور به درستی شناسایی نشده است، یکی دیگر از موانع سرمایه گذاری در استان ایلام عدم وجود مشوق ها و تسهیل در روند بروکراسی های اداری در سرمایه گذاری است و باید از ظرفیت عظیم راهپیمایی بزرگ اربعین به عنوان یک نقطه قوت برای شناسایی استان ایلام در سطح ملی و تکمیل زیرساخت های استان استفاده حداکثری شود.

وی تاکید کرد: باید دستورالعمل های مرتبط با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیل در فضای کسب و کار مورد بازنگری و سپس اجرا شود تا مشوق های لازم مد نظر سرمایه گذاران بخش خصوصی و شرایط برای حضور آنها در طرح ها و پروژه ها فراهم و سرمایه گذاران درگیر بروکراسی های وقت گیر و گاه غیرضروری اداری نشوند.

فلاحی تاکید کرد: همچنین ایلام به عنوان یک استان مجزا باید دارای مدیریت مستقل دفاتر نفت و گاز یا سایر دفاتری باشد، در حالی که در عمل اینگونه نیست و باوجود اینکه بهره برداری از حوضچه های نفتی و گازی در استان ایلام است اما دفاتر مدیریت این منابع خارج استان واقع شده که این امر یک چالش و مشکل فراروی استان و شاغلان این حوزه ها است که باید توسط مسوولان ارشد کشور مورد بررسی و بازنگری جدی قرار بگیرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار