استاندار ایلام گفت: ممنوعیت تردد خودروهای شخصی شبانه از ساعت ۲۱ شب الی ۴ صبح در راستای قطع زنجیره کرونا در استان همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۲۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸ 26 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛  قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست استانی ستاد مبارزه با کرونا با بیان اینکه مهم ترین دلیل ابتلا به کرونا مربوط به اجتماعات و دورهمی های خانوادگی است، اظهار داشت: مردم برای حفظ سلامت خود و قطع زنجیره کرونا از دورهمی های خانوادگی شبانه اجتناب کنند.

وی با تاکید بر تداوم رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در ادارات افزود: کلیه سازمان ها و دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی هستند و باید از ورود ارباب رجوعی که فاقد ماسک است به ادارات ممانعت شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: ادارات نیز باید طبق مصوبات ستاد کرونا به کارکنان دارای بیماری زمینه ای و کسانی که حتی کوچکترین علایم را دارند دورکاری دهند.

سلیمانی دشتکی در خصوص شرایط دورکاری با توجه به زرد شدن وضعیت استان از نظر کرونا نیز یادآور شد: در مناطق زرد همچنان دو سوم کارکنان دستگاه ها باید با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل کار حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه آبان ماه میزان ابتلا، بستری و فوتی کرونا در این استان نگران کننده بود، گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری از سوی مردم و نظارت دقیق مسوولان، شرایط شیوع کرونا در چند هفته اخیر امیدوار کننده و کاهشی است.

وی با تسلیت به خانواده فوتی‌های کرونا در استان، افزود: همچنان در غم از دست دادن این عزیزان همه عزادار هستیم و از مردم استان خواستاریم برای حفظ سلامتی خود و دیگران، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سلیمانی دشتکی در ادامه با تاکید بر استمرار نظارت ها در مناطق مرزی استان، از فرماندار مهران خواست: نظارت ها در رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی در بازارچه مرزی مهران همچنان با قدرت تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به آمار ابتلا، بستری و فوتی کرونا استان در چند هفته اخیر، گفت: میزان شیوع کرونا با اجرای دقیق غربالگری محلات (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) اعمال محدودیت ها و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم بسیار کاهشی است.

استاندار با تقدیر از عملکرد قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان افزود: این طرح با اهمتام دستگاه‌ها در سراسر استان به خوبی اجرا شد که نتایج این طرح نیز بر همگان آشکار شده است.

سلیمانی دشتکی گفت: اصحاب رسانه استان باید در انعکاس اقدامات طرح شهید سلیمانی اهتمام داشته باشند و مردم را به همکاری با دست اندرکاران این طرح ترغیب کنند.

وی اضافه کرد: صدا و سیما نیز برای فرهنگسازی استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در استان و همچنین استفاده از نظرات جامعه شناسان در موضوع کرونا فعالیت های خود را بیشتر کند./م

برچسب ها: ممنوعیت ، خودرو ، ایلام ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار