مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ۶۰ تابلو راهنما در مناطق حفاظت شده مانشت، قلارنگ و کولگ جهت راهنمای گردشگران نصب شده است.
کد خبر: ۹۲۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 26 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ غلامرضا ابدالی اظهار کرد: هدف نصب و جانمایی تابلوها، افزایش آگاهی شهروندان به منظور جلوگیری از تخلف توسط افراد متخلف شکار و صید، تصرف عدوانی و تعیین محدوده ی مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان ایلام است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با نصب این علایم اطلاعات مردم نسبت به محدوده مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست در استان ایلام افزایش یابد.

ابدالی اضافه کرد: نصب این تابلوها در راستای نوسازی و جمع آوری تابلوهای معیوب و فرسوده و نیز نصب تابلوهای جدید صورت گرفته است.

وی ادامه داد: منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ با وسعت 33هزار هکتار در شمال شهر ایلام و منطقه حفاظت شده کولگ هم با 58هزار و 800 هکتار وسعت در محدوده شهرستان‎ مهران با فاصله 20 کیلومتر از مرکز استان واقع شده است.

ابدالی با اشاره به طرح سرشماری گونه های شاخص حیات وحش در مناطق و زیستگاه‌های استان ایلام اظهار کرد: در این برنامه، تعداد پانزده اکیپ سرشماری متشکل از کارشناسان و محیطبانان حضور داشته که اقدام به پایش مناطق و زیستگاه ها و ثبت تعداد گونه های مشاهده شده نمودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام خاطرنشان کرد: مناطق حفاظت شده کولگ، کبیرکوه، دینارکوه، مانشت و قلارنگ و منطقه شکار ممنوع بیینا و بیچار مناطقی بودند که مورد سرشماری قرار گرفتند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار