مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام ؛
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: زمین فوتبال چوار در 31 شهریورماه سال جاری با شماره 212 در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت و در مورخ 1 دی ماه سال جاری رسماً توسط وزیر میراث فرهنگی به استانداری ایلام ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۲۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 24 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مالک شنبه‌زاده اظهار داشت: پس از مدت‌ها پیگیری، رایزنی و تلاش‌های بی‌وقفه بالاخره زمین فوتبال چوار که "یادگار دفاع مقدس" و سند "مظلومیت و مقاومت" ایران اسلامی به ویژه مردم استان ایلام است در 31 شهریورماه سال جاری با شماره 212 در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفته بود، در مورخه 1399/10/01 رسماً توسط"علی‌اصغر مونسان" وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگرى، به استانداری ایلام ابلاغ شد.

وی افزود: هواپیماهای رژیم بعث عراق در تاریخ 1365/11/23 با بمباران زمین فوتبال چوار، تعداد 15 نفر از بازیکنان، مربیان و تماشاگران را به شهادت رساندند و تعدادی را نیز مجروح کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تصریح کرد: از این پتانسیل عظیم می‌توان با کمک استاندار، نمایندگان و مسوولین کشوری آن  را در کشور جهانی کنیم چرا که در جذب گردشگر و نیز معرفی استان به دیگر کشورها موثر خواهد بود./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار