در حاشیه استعفای احتمالی مدیرکل ؛
باور کنید این حجم از گروه‌گرایی و باندبازی در هیچ دستگاهی حتی دستگاه‌های سیاسی هم دیده نمی‌شود اما انگار ما در استان همیشه مظلوم و کوچکمان بد جور کاسه‌ی داغ‌تر از آش شده‌ایم. غرض انتقاد به شخص خاصی نیست اما این مسیر دارد باب می‌شود و مثل یک فرهنگ‌ در تنه‌ی دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت در استان ما رسوخ می‌کند.
کد خبر: ۹۲۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 23 December 2020

تابناک ایلام حامد رجبی زاده::این روزها همه می‌دانند موتور محرکه و قدرت هر جامعه‌ی آموزش و پرورش آن جامعه است و مسئولان و ایده‌پردازان قدرتمند هر جامعه از دامان آموزش و پرورش پروریده و بارور می‌شوند که میوه‌ی شیرین عملکرد مناسب آنها را آحاد جامعه می‌چشند.

 ما در ایلام داریم آینده‌ی آینده‌سازان استان و کشورمانمان را بی‌رحمانه و بدون توجه قربانی مطامع این و آن می‌کنیم و کسی یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند اعتراض کند و یا رویه را تغییر دهد.
 
چند سالی است که قطار آموزش و پرورش استان بر ریل واقعی خود سوار نیست و بیشتر محل کشمکش‌ها، عرض اندام‌ها و قدرت نمایی‌های تصدی صندلی رانندگی این قطار شده‌است، غافل از آنکه این عوض شدن‌های پی‌در‌پی و این ولع نمایاندن قدرت و به زیر کشاندن‌ها  و به رو آوردن ها دارد نظم همگانی این دستگاه انسان‌ساز را به هم می‌زند کما اینکه بهم زده‌است و این آفت جان نوباوگان و امیدهای زندگی من و شما شده تا در این گرداب قدرت گرفتار شوند و درست به منزل نرسند چرا که تغییر مداوم رویه‌ها و روندها باعث شده که هیچ کاری به مقصود نیانجامد.
 
باور کنید این حجم از گروه‌گرایی و باندبازی در هیچ دستگاهی حتی دستگاه‌های سیاسی هم دیده نمی‌شود اما انگار ما در استان همیشه مظلوم و کوچکمان بد جور کاسه‌ی داغ‌تر از آش شده‌ایم. غرض انتقاد به شخص خاصی نیست اما این مسیر دارد باب می‌شود و مثل یک فرهنگ‌ در تنه‌ی دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت در استان ما رسوخ می‌کند.
 
از قدیم گفته‌اند دست بالای دست بسیار است امروز شما دوستان و آشنایانی ذی نفوذی دارید و می‌توانید به هر طریقی شده حرف و عمل خود را به کرسی نشانده و گوشه‌ی قبایتان هم خاکی نشود فردا روز دیگری در تعویض قدرت بر شما پیشی گرفته و به زعم خود به دنبال جبران گذشته کارهایی می‌کند که نباید.
 
واقعا ما در آموزش وپرورش چرا باید اینقدر به آموزاندن و پروراندن بی توجه باشیم و بر گرده‌ی اسب سرکش قدرت سوار شویم، چشم بر همه ببندیم و بر تن بی رمق انصاف و عدالت بتازیم؟
 
این روزها که زمزمه رفتن مدیر این دستگاه انسان ساز بر سر زبانه افتاده است هرکسی چنگی به قبای بلند آن انداخته تا سهم بیشتری را نصیب خود کند که این واقعا از شان جامعه فرهنگی به دور است. مگر نَسَب و خویشی ارزش می‌آورد که باید ملاک باشد تا باز هم دو دستی سکانداری این کشتی بی‌حاصل را متصدی شود که مبادا دیگری آید و جمع دوستان متشنج گردد!
 
آیا واقعا باید در انتخاب رهبری این دستگاه بزرگ، آینده‌ی جمع بزرگ دانش و هنر آموزان ملاک باشد یا جمع چندنفری صاحب منصبان؟ آنهایی که دارند می‌بینند و لب نمی‌گشایند بدانند هم‌ در پیشگاه خداوند و هم مردم مظلوم ایلام مسئولند و بدانند که خداوند از حق‌الناس نمیگذرد.
 
علی ایها حال نگارنده معتقد است حال که آموزش و پرورش مسلخ تفکرهای سازنده و ملجا منفعت طلبی‌های ویرانگر شده است رسانه به عنوان دیده‌بان و مظهر روشنگری باید وارد عمل شده و نگذارد آینده‌ی ثمره‌های زندگی مردم زحمت کش استان به تیرگی بگراید و امید زنگ زده‌ی جوانان، بیش از پیش ناامید گردد.
 
در این نگاره سعی شده است جوانب رعایت شود و این درد بزرگ عمومی به همه گوش‌زد گردد و تلنگری باشد شاید کسانی متذکر شده به اهداف اصلی و درست آموزش و پرورش در هر جامعه‌ی برگردند اما اگر این رویه به قدرت پیش رود و سرنوشت فرزندان این آب و خاک باز هم دست مایه‌ی شود لحن نگاره تغییر خواهد کرد تا همه دقیقتر ببینند و بفهمند که این مدت بر سر آینده‌سازانمان چه آمده است.
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
خزان
|
United States
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
من واقعا نمی‌دونم خود آقای زینی وند چه گلی به سر آموزش و پرورش زده که حالا که خودش می‌خواد بره داره تلاش میکنه برادر زنش رو مدیرکل کنه
فرهنگی
|
Poland
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
با سلام
این مدیر کل ماموریت داشت آموزش و پرورش را با خودخواهی و لجاجت نابود کند و گر نه در کجای ایران هر هفته یک تودیع معارفه برگزار میشه
همانگونه که اداره کل آ پ لرستان را هم نابود کرد و پس از یک سال برکنار شد
کاش شما از این باند فامیلی که یک سرش در وزارت است و سری دیگر در استانداری کهگیلویه و بویراحمد زودتر از این ها چیزی می نوشتید
الان هم می خواهند از طریق لابی وزارت برادر خانمش را جایگزین کنند
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
باسلام
متن بالا هم از نظر شکل و هم محتوا بسیار ضیف است بطوریکه نگارنده قادر به تفهیم منظور خود به مخاطب نبست.
از تابناک چون پیش از این تحلیل های قوی و شفاف انتظار است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
کاملاً موافقم، منتها در یک پاراگرافی که خودتان نگاشتین هم آشفتگی و غلط املائی موج می زند!!!
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
با احترام
نظر بنده این است که یا شما تا حالا در محیط اداری کار نکرده‌اید یا از کسانی هستید که هم اکنون سمتی دارند وگرنه به نظر من نگاشته کاملا روشن بود اما می‌خواسته حاشیه ساز نباشد.
بهتر است واقع بین بود، ادارات شده جولانگاه صاحبان قدرت و کسی به فکر ما فرهنگیان و فرزندانمان نیست
دهلران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
رفتن مدیرکل در شرایط فعلی هیچ خللی بر آموزش و پرورش وارد نمی کند در غیر این صورت چرا تغییرات مدیران ادارات در شهرستان ها هم قابل نقد و بررسی است.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
با سلام آموزش وپرورش محل جولان سیاسیونی شده که بوی گند پرونده های تخلفاتیشان هنوز هم به مشام می رسه
من نمیدونم خدا جای حق نشسته که این همه نیرو ارزشمند خانه نشین شدن و باید توسط یک مشت آدم بی ارزش سیاست گذاری این دستگاه عظیم با محوریت حذف ارزش وارزشمندها نگاشته شود .تا ....
عباس باقر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
این مدیر کل را به وحدانیت خدا سوگند میدهم چنانچه در استان حضور داشتن تحت تاثیر افراد اشپزخانه ای برای تغیر مدیریت دهلران قرار نگیرن ، من حمایتی از مدیر کنونی دهلران ندارم اما میگویم دهلران را به افراد کوچک وگذار نکنید ، دهلران باید مدیری قویتر از شخص کنونی داشته باشد نه کسانی که حتی راه رفتن و حرف زدن بلد نیستن
اگه قراره این افراد سکان اموزش و پرورش دهلران بر عهده بگیرن فاتحه این اداره خوانده است.
جناب نماینده ، شما را به رسالت پیامبر سوگند میدهم اموزشرو پرورش را محل معاملات خود قرار نده
باند اشپزخانه ای دهلران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
این اتفاق در دهلران در حال انجامه که باند اشپزخانه ای با فشار بر ارکان قدرت بدنبال ریاست اداره اموزش و پرورش برای شخصی خاص هستن. .

کامنت بالا را قبول دارم و میدانم این اداره محل معامله نماینده و مدیر کل خواهد و لباس گشاد ریاست بر تن فردی قرار میگیرد که صدای خرد شدن استخوان اموزش و پرورش دهلران را به گوش همه میرساند

واقعا گروه آشپزخانه چه می کنند؟؟

چ نفوذی دارند، چه ارادی قویی دارن
کاظم کرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
سلام مدیر مسئول تابناک ایلام
تبانی و جابجابی قدرت به کمک دبعضی استانداران و همکاری افراد باند باز وزارت آموزش و پرورش انجام میشود. افرادی فرصت طلب که با برنامه در انتخابات ها دودسته شده و هر دسته ای که در طیف پبروز قرار گرفت دسته دیگری را حمایت میکند.
ایا دستگاههاب امینتی کشور از سوابق باندبازان هیبریدی ایلام -لرستان خبر ندارند که به جای مالک اشتر باند بازهای سباسی را فرمانروا و والی میگمارند و با کاتالیست باند بازان مرکزی عزل نصبها را در مراکز تعلیم و تربیت استان وکشور تسریع میبخشند. و فسیل های سیاسی آنها که پدر خوانده هستند در بعضی از پستهای مدیریتی استان جلوان میدهند
کدام یک خانواده شهیدند؟ کدام بک جانیاز یارزمند ه اند؟ کدام یک مدرک تحصیلی فرمایشی و پروازی ندارند؟
آ یا شایسته است عد ه ای با همراهی باندهای فتنه همه کاره استان در بخش تعلیم وتربیت و و هم رده مالک اشتر والیان بعضی استانهای کشور شوند.؟
سئوالی است که نمایندگان عزیز کشور به عنوان وکیل مردم یه جای شعار زیبا با عمل زیبنده و بدون ملاحظات سیاسی می بایست پی گیر مطالیات بحق مردم باشند و این سرظان بدخیم و رگ و ریشه های آن از پیکر استان ایلام جدا نمایند
به امید آن روز
یونس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
کسانی دنبال ریاست اموزشرو پرورش دهلران که تا دیروز با دمپایی در مکان های عمومی حضور داشتن
فقط فحش و ناسزا چیز دیگری نمیدانند
ارزویشان این است تا با ریس کنونی تسویه حساب شخصی کنن
گروهی پشتیبان بنام گروه آشپژخانه بشدت دنبال کارشونه
خلاصه ناتوان در انجام امور اداری و ارتباط اجتماعی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
جناب اسدی
چرا نظر بنده را منتشر کردی
کرمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار