رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:
اقبالی از خریداری ۶۳۴ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 23 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ هرمز اقبالی رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت : از ابتدای سال ۱۳۹۲ که خط اعتباری وی‍ژه مکانیزاسیون با عاملیت بانک کشاورزی در راستای نوسازی و تجهیز ماشین آلات بخش کشاورزی و تقویت شاخص ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان ایجاد شده است، تا پایان سال ۹۸ حدود ۱۳۵ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون به کشاورزان استان پرداخت گردیده است.

اقبالی افزود: همچنین از ابتدای امسال نیز تا کنون ۳۷ میلیارد تومان به بهره برداران زیر بخش کشاورزی پرداخت شده است که در سال ۱۳۹۹ تا کنون ۱۵۸ دستگاه تراکتور و ۴۶۰ دستگاه انواع ادوات کشاورزی شامل ادوات خاکورزی، کاشت، داشت، حوزه دام و طیور و همچنین ۱۶ دستگاه کمباین برداشت غلات و کلزا توسط کشاورزان استان خریداری شده است.

او بیان کرد : در این راستا با نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی استان شاخص ضریب مکانیزاسیون استان از ۹۵/. اسب بخار در هکتار در سال ۱۳۹۲ به ۱.۳۵ اسب بخار در هکتار درسال ۱۳۹۹ افزایش یافته است.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام خاطرنشان نمود: بایستی توجه نمود که با تقویت ضریب و درجه مکانیزاسیون استان، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش راحتی و جذابیت کار کشاورزی، انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش تولید و بهره وری در بخش کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

اقبالی اظهار داشت: مکانیزاسیون کشاورزی به عنوان یک رویکرد اساسی در تولید محصولات مطرح می‌باشد که به مفهوم کاربرد ماشین درفرایند تولید محصولات کشاورزی و مدیریت مصرف نهاده‌ها که موجبات ارتقاء بهره وری تولید را فراهم می‌نماید، تعریف میشود.

او ادامه داد : بنابراین امروزه با توجه به افزایش روز افزون جمعیت و محدودیت منابع تولیدی و نیاز به تولید و عملکرد بیشتر محصولات کشاورزی برای نیل به کشاورزی پایدار توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بیش از پیش از اهمیت وی‍‍ژه‌ای برخوردار است./ح

 

باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار