استاندار ایلام خبر داد؛
استاندار ایلام از جذب ۱۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 22 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی  اظهار کرد: در بحث همه گیری بیماری کرونا استان ایلام شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشت و از آنجا که ایلام یکی از اولین استان‌هایی بود که درگیر این بیماری شد، کادر درمان و پرستاران با ایثارگری و جانفشانی به مقابله با این بیماری پرداختند.

وی افزود: افزایش آمار مبتلایان به کرونا باعث ایجاد محدودیت‌هایی در استان شد که منع تردد بین استانی و شهرها و تعطیلی بازار از جمله این محدودیت‌ها بود و در این راستا بیشترین و سخت‌ترین فشاری که در حوزه کرونا به استان وارد شده در آبان ماه امسال متاسفانه شاهد بستری‌ها و مرگ و میرهای زیادی در استان بودیم.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: متاسفانه در این ایام بالغ بر ۶۸۰ نفر از هم استانی‌های عزیز جان خود را از دست دادند و چهار نفر از کادر درمان نیز در استان شهید شدند.

وی افزود: در مجموع تاکنون بیش از ۲۳ هزار نفر در استان مبتلا به کرونا شده‌اند که در مقایسه با جمعیت استان آمار بسیار بالایی است.

اختصاص قسمتی از اعتبارات جاری و عمرانی استان ایلام به حوزه بهداشت و درمان

استاندار ایلام یکی دیگر از بزرگترین مشکلات در مبارزه با بیماری کرونا ناقلان بدون علامت عنوان کرد و گفت: این افراد در ظاهر سالم هستند ولی ناقل بیماری هستند و باعث گسترش و همه گیری می‌شوند.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که تلاش‌های بسیار زیادی برای پشتیبانی از کادر درمان و پرستاران هم در زمینه تامین تجهیزات و امکانات لازم و هم در بحث ابنیه و سازمان‌ها و پرداخت معوقات، حقوق و مزایای کادر درمان صورت گرفته است، گفت: در این راه پیگیری‌های بسیاری با وزیر بهداشت و معاونین وزارت بهداشت و همچنین مسئولان سازمان برنامه و بودجه انجام شد و نتیجه آن این بود که قسمتی از اعتبارات جاری و عمرانی استان را به حوزه بهداشت و درمان اختصاص دهیم.

وی در ادامه گفت: همچنین پیگیری‌های بسیار خوبی نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبارات به حوزه بهداشت و درمان ازجمله اختصاص و جذب ۱۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی استان صورت گرفت./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار