فرماندارآبدانان؛
فرماندار شهرستان آبدانان اظهارداشت : برای تکمیل تونل کبیرکوه400میلیارد اعتبار نیاز است که در صورت اختصاص این میزان اعتبار تا پایان دولت این تونل تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 21 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سیروس مرادحاصلی در گفتگو با ما اظهار داشت: تا کنون 240میلیاردتومان برای این تونل هزینه شده است که از این میزان 11میلیارد توان پرداخت شده و پیمانکار 130میلیارد تومان مطالبه دارد.

فرماندار شهرستان آبدانان گفت : تونل کبیرکوه بین شهرستان های دره شهر-آبدانان در جنوب استان ایلام 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان داشت : تونل کبیرکوه یکی از بزرگترین و طولانی ترین طرح های تونلی و دومین تونل جاده ای کشور از نظر ابعاد بوده که تمامی کارهای مطالعاتی و اجرایی آن توسط مهندسان داخلی انجام گرفته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان آبدانان افزود: احداث تونل کبیرکوه که از مطالبات مردم شهرستان آبدانان است چرا که ، ۳۶۰ نقطه حادثه خیز بین شهرستان های دره شهر و آبدانان را حذف می کند.

مراد حاصلی بیان داشت: حذف ۲۵ کیلومتر از پیچ های تند و پرحادثه گردنه کبیرکوه و روان سازی ترافیک در ایام اربعین و نیز انتقال سریع در مبادلات کالا و خدمات در بازارچه چیلات دهلران از جمله مهمترین مزایای این طرح بزرگ در جنوب استان است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح بزرگ و تاثیرگذار علاوه بر توسعه حمل و نقل مرکز استان را هم به استان های شمال غرب و مرکزی و جنوب کشور متصل می سازد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار