گل‌هایی نرگس تولیده شده در شهرستان دره شهر بهترین کیفیت را در کشور دارد ولی به دلیل نبود صنایع تبدیلی و کوتاه بودن عمر گل، کشاورزان مجبور به فروش به صورت خام هستند.
کد خبر: ۹۲۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 22 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ،شهرستان دره شهر یکی از مهمترین مناطق کشور برای توسعه کشت گل و گیاهان مختلف است، با توجه به رویکرد جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در حمایت از کشت این محصولات، نیاز است مسئولان اجرایی شهرستان زمینه لازم برای فروش محصول را نیز فراهم کنند.

امروزه توسعه کشت گل و گیاه در مناطق مختلف کشور باعث درآمدزایی بسیار خوبی برای مردم شده است، با توجه به وجود بیکاری در منطقه قطعاً توسعه کشت گل و گیاه باعث رونق بسیار خوبی در منطقه می‌شود.

گل نرگس از جمله گل‌هایی است که دارای ارزش دارویی و صنعتی است و در درمان بیماران دچار افسردگی، آلزایمر، و بیمارانی که دچار سردردهای مبهم هستند استفاده می‌شود.

گیاهان دارویی به دلیل آستانه تحمل بالا در برابر تنش‌های محیطی و نیاز کم به منابع آبی، برای کشت در شرایط سخت اقلیمی مناسب هستند و به دلیل نیاز کمتر به عملیات خاکی باعث کاهش فرسایش خاک می‌شوند.

پیش بینی 52میلیون شاخه گل نرگس

"بابک افزار"،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشره به اینکه برداشت گل نرگس از سطح۳۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دره شهر آغاز شد گفت: پیش بینی می‌شود از ۷۳۰ هکتار سطح زیر کشت گل نرگس در استان بیش از ۵۲ میلیون شاخه گل از نوع نرگس شهلا و پرپر برداشت شود.

بابک افراز اظهار داشت: بیش از ۴۲۰ خانوار به صورت مستقیم در کاشت و تلوید گل نرگس در استان ایلام فعالیت می‌کنند.
افزارافزود:با بیان اینکه زمینهای کشاورزی دره شهر استعدادهای زیادی برای تولید گل نرگس دارند گفت: ازگذشته های دور گل نرگس به صورت خودرو در کوهستانهای این شهرستان و خصوصا منطقه ماژین رشد کرده است .
نبود صنایع تبدیلی در استان
محمدی یکی ازکشاورزان دره شهردر گفتگو باخبرنگار ما گفت: دوهکتار سطح زیر کشت گل نرگس دارم که انتظار می رود که تعداد40هزار شاخه دراین سطح زیر کشت برداشت نمایم.
وی اظهار کرد: خوشبختانه این منبع درآمد خوبی برای جوانان شهرستان است چرا که می توانیم از هر دو هکتار 40میلیون تومان سودآوری داشته باشیم.
این کشاورز دره شهری بیان کرد:نبود صنایع تبدیلی یکی از معظلات پیشرو می باشد چرا که که اگر کارخانه و صنایع تبدیلی در شهرستان وجود داشت می توانستیم بهره برداری مالی بیشتری را داشته باشیم.
این جوان کشاورز دره شهری ادامه داد:درچنانه دولت تسهیلات لازم و کم بهره در اختیار جوانان جویای کار بگذارد کشت این محصول در شهرستان دره شهر می تواند توسعه یابد و البته جهاد کشاورزی هم در پرداخت تسهیلات همکاری خواهد کرد.
محمدی در پایان گفت: گل نرگس از مهمترین محصولات کشاورزی در حوزه گل و گیاهان دارویی در این شهرستان است  که از لحاظ درآمدزایی هم بسیار با صرفه و مناسب است./ع
 
 
 
ایلام بیدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار