مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام؛
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ۲۲ روستای این استان با بیش از هزار و ۸۰۰ خانوار در ۲ ماه گذشته به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
کد خبر: ۹۲۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 21 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس بیرامی  اظهار داشت: این تعداد روستا در شهرستان های ایلام، ایوان، چوار، ملکشاهی، هلیلان، دهلران و آبدانان با جذب اعتبار ملی از محل منابع توسعه روستایی و سایر مجموعه های تابعه وزارت ارتباطات به شبکه های پهن باند نسل سوم و چهارم همراه و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی افزود: با نصب پنج سایت در سطح روستاهای چهل زری، باباگیر شورابه و ویله در ایوان، روستاهای حاجی بختیار بانسرو، بهارستان و شهرک شهید رجایی در چوار، روستاهای گنبد پیرمحمد، گل گل علیا و سفلی، چاویز ،چشمه داوی، شان کبود و سیرانه در ملکشاهی و روستاهای حیدرآباد میدان و زردآلوآباد در بخش سیوان ایلام به اینترنت پهن باند و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام یادآور شد: همچنین با همکاری اپراتور همراه اول و شرکت مخابرات استان در خلال تغییر تکنولوژی و تجهیزات شبکه همراه استان، روستای سراب ایوان، صیدنظری علیا و شهرک ولیعصر شهرستان بدره به اینترنت پرسرعت پهن باند متصل شدند.

بیرامی ادامه داد: با جذب اعتبار توسعه روستایی وزارت ارتباطات از ابتدای سال ۹۹ تاکنون روستاهای میان تنگ ،باولگ، بلوطستان ملکشاهی، بان امرود، چغا کبود، پلک لک چوار، بانقلا، چال خشک علیا، پنامین علیا و سفلی، چاله چاله، چال خشک،میدرعلیا و سفلی هلیلان، چم پوش ،چم چرود و کللک بری چرداول، بیات در شهرستان دهلران و گنداب شهرستان آبدانان و ده‌ها کیلومتر از جاده‌های استان تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته اند.

وی توسعه زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ایلام را متوازن و همه جانبه در مناطق شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی این استان امسال با اجرا و تکمیل طرح های توسعه در حال اجرا به ۱۰۰ درصد کل مناطق روستایی استان( روستاهای بالای ۲۰ خانوار) افزایش می یابد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار