رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام
سروان نادی در خصوص برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان با ترفند تمدید آگهی در سایت دیوار هشدار داد.
کد خبر: ۹۲۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 21 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سروان محسن نادی رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام ، گفت: بررسی پرونده‌های تشکیل شده در اداره پلیس نشان می‌دهد که کلاهبرداری از طریق سایت‌های درج آگهی خرید و فروش کالا و ارائه خدمات قربانی می‌گیرد.

او افزود: در این روش کلاهبرداران با افرادی که چندی پیش اقدام به درج آگهی در سایت دیوار نمی‌کنند پیامکی با عنوان اینکه برای جلوگیری از حذف آگهی شما در سایت دیوار باید مبلغی را از طریق درگاه بانکی زیر پرداخت کنید ، ارسال می کنند.

او بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این لینک‌ها جعلی بوده و کلاهبرداران با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان اقدام به خالی نمودن حساب‌های بانکی آنان به صورت غیرمجاز می‌کنند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ایلام توصیه کرد: شهروندان از کلیک بر روی لینک‌هایی که از سوی افراد ناشناس از طریق پیامک، شبکه‌های اجتماعی و ... دریافت می‌کنند خودداری کرده، زیرا ممکن است اطلاعات آن‌ها به سرقت رود و در دام کلاهبرداران گرفتار شوند.

سروان نادی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به همکاران ما اطلاع دهند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار