مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام؛
 مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: ۱۵ رسته شغلی از آغاز سال ۹۹ مشمول نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی هستند.
کد خبر: ۹۲۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ 20 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سعید کریمی  اظهار داشت: این ۱۵ رسته در برگیرنده حداقل ۵۰ گروه شغلی است که طی اطلاعیه های سازمان امور مالیاتی کشور فراخوان شده اند.

وی یادآور شد: بسترها و امکانات لازم برای نصب و استفاده پایانه های فروشگاهی بصورت کامل در استان ایلام فراهم شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام افزود: نصب پایانه فروشگاهی منجر می شود که متناسب با حجم درآمدها و هزینه های هر فعال اقتصادی رقم مالیات برای او مشخص شود.

کریمی با بیان اینکه دستگاه های کارتخوان بانکی ( pc pos) جزو صندوق ها و پایانه های فروش هستند، افزود: نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی باعث شفاف سازی اقتصادی شده و حجم معاملات را بصورت دقیق مشخص می کند.

وی از مشمولان قانون نصب پایانه فروشگاهی خواست: برای نصب و ثبت صندوق فروش در سامانه های مالیاتی به آدرس www.tax.gov.ir اقدام و سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را در این باره از طریق تلفن گویای ۱۵۲۶ مطرح کنند.

وی با عنوان این مطلب که اشخاص حقوقی مکلف به نگهداری اسناد و مدارک قانونی برای پرداخت مالیات در زمان مقرر هستند، افزود: قبلا نیز بر اساس بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۸/۶ مورخ ۱۳۹۸/۱/۲۶ و با استناد به تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ ، فعالان حوزه درمان از ابتدای سال ۹۸ مکلف به استفاده از صندوق های فروش و پایانه فروشگاهی شده بودند./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار