معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایلام گفت: در سال زراعی جاری ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام زیر کشت کلزا رفته است.
کد خبر: ۹۲۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ 19 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حشمت الله زرین جوب  اظهار کرد: استان ایلام یکی از مناطق مهم کشور در بحث کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت کلزا رفته است، گفت: پیش بینی می‌شود از این سطح زیر کشت بیش از ۲۶ هزار تن کلزا برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: در سال زراعی جاری استان ایلام رتبه سوم کشور در کشت دانه روغنی را کسب کرده است.

زرین جوب با اشاره به اینکه امسال پنج هزار هکتار از اراضی کشت شده کلزا در استان در قالب کشاورزی قراردادی و با تضمین خرید با قیمت پنح درصد بالاتر از نرخ تضمینی و نیز تأمین بخشی از هزینه‌های کاشت از سوی شرکت طرف قرارداد صورت گرفته است، گفت: کلزا یکی از محصولات مهم و استراتژیک است که در سال‌های اخیر با استقبال کشاورزان استان ایلام مواجه شده است.

وی گفت: کشت کلزا و کنجد به یکی از زراعت‌های عمده استان تبدیل شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: کلزا با داشتن بیش از ۴۰ درصد روغن با کیفیت و بیش از ۳۵ درصد پروتئین در کنجاله، یکی از محصولات مهم و استراتژیک در کشور است./م

برچسب ها: کلزا ، کشت ، دارو ، اراضی ، کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار