پالایشگاه گاز ایلام و پارک علم و فناوری در زمینه پژوهش ، فناوری ، تجاری سازی و آموزش تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۹۲۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 18 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛  مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در این مراسم از اعلام آمادگی این شرکت برای استفاده از ظرفیت های فناورانه ایجاد شده در پارک علم و فناوری ایلام در راستای پایداری و رونق تولید در این پالایشگاه خبر داد.

روح الله نوریان گفت: در کنار اهمیت ارتقاء فناوری در این پالایشگاه، توجه به بومی سازی فناوری و توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان از رویکردهای مدیریت ارشد این شرکت بوده و حوزه پژوهش و فناوری این شرکت ماموریت دارد به صورت عملی در زمینه فناوری و نوآوری در مسیری اقدام نماید که خروجی آن برای صنعت بخصوص حوزه نفت و گاز قابل بهره برداری باشد.

وی از بهره برداری این پالایشگاه از فناوری های روز دنیا و نگاه علمی برای حل مشکلات در زمینه های مختلف خبر داد و افزود: پالایشگاه گاز ایلام نیروهای جوان، خلاق و تحصیل کرده ای پرورش داده که نیاز است برای موضوعاتی همچون ثبت اختراع، بومی سازی فناوری، تجاری سازی و غیره با پارک علم و فناوری، همکاری دو جانبه داشته باشد.

نوریان با اشاره به اینکه بررسی امکان استفاده از ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری و نیروی انسانی طرفین از اهداف این قرارداد همکاری است، تصریح کرد: انتظار می رود با توجه به انعقاد تفاهمنامه فی مابین و استقرار دفتر مرکز رشد در این مکان صنعتی به عنوان تنها پالایشگاه گاز غرب کشور بتواند بعنوان شتاب دهنده برای توسعه واحدهای فناور در حوزه نفت، گاز و انرژی ایفای نقش کند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تاکید کرد: واحد پژوهش و فناوری این شرکت بعنوان یکی از واحدهای سرآمد در سطح شرکت ملی گاز ایران با انعقاد قریب به ۳۰۰ قرارداد در قالب طرح های پژوهشی، طرح اینترشیپ و حمایت از پایان نامه های دانشجویی، در ۵ سال اخیر نقش خوبی در حوزه پژوهش، تحقیقات و فناوری با نگاه به ماموریت اصلی شرکت که تولید پایدار، پاک ، ایمن و بهره ور می باشد، ایفا نموده است .

رییس پارک علم و فناوری استان ایلام نیز به بیان دستاوردها و نقطه نظرات پارک ایلام در خصوص تعامل سازنده با شرکت پالایش گاز ایلام پرداخته و ابراز امیدواری کرد همراهی و حمایت مدیران ارشد، منجر به گشایش فصل جدیدی از همکاری های متقابل و توسعه فناوری در حوزه انرژی استان گردد.

کامران طاهر پور افزود: بالغ بر ۱۲۰ شرکت و هسته فناور و ۱۸ شرکت دانش بنیان در پارک ایلام در حوزه های مختلف مشغول فعالیت می باشند.

در این دیدارهمچنین مدیرعامل و اعضا شورای پژوهش شرکت پالایش گاز ایلام از نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فناورانه و محصولات حوزه پیشگیری از بیماری کرونا در پارک علم و فناوری ایلام بازدید و توانمندی ها و پتانسیل های شرکت های فناور و دانش بنیان پارک ایلام به نمایش گذاشته شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار