پروژه ای که به گفته پیمانکار  آن 75 درصد حجم کار انجام شده و تنها 25 درصد آن باقی مانده است.
کد خبر: ۹۲۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱ 18 December 2020
تابناک ایلام بهروز مردانی::بدون تردید مهمترین پروژه راه سازی در استان ایلام و حتی غرب کشور طی سالهای اخیر تونل 4700 متری کبیرکوه در شهرستان آبدانان که بدون اغراق مهمترین پروژه عمرانی تاریخ این شهرستان بوده و با قدمتی به طول چهار دهه آرزوی دیرین مردمان این دیار لقب گرفته است.
 
پروژه ای که از مطالبات به حق مردم، شعار اصلی نمایندگان مختلف و وعده دولتهای گوناگون بود که اگر نادیده نگیریم تلاشهای نمایندگان ادوار و دولتهای گذشته باید گفت کار عملیاتی و حفاری آن رسما در سال 92 و در آغازین روزهای دولت تدبیر و امید شروع گردید.
 
پروژه ای که به گفته پیمانکار  آن 75 درصد حجم کار انجام شده و تنها 25 درصد آن باقی مانده است.
مجری طرح می گوید در حال حاضر کار کف برداری طرح تقریبا انجام شده و در حال شروع به کار لاینینگ هستیم.
 
موسی عزیزی به مطالبات خود از گذشته اشاره و بیان می کند جدیدا اعتباراتی اختصاص یافته اما هنوز به دست ما نرسیده و با توجه به تورم و گران شدن لحظه ای مصالح تاخیر در دریافت اعتبارات موجب کندی کار و افزایش هزینه ها خواهد شد.
 
وی اظهار امیدواری می کند در صورت تامین اعتبار تا اوایل سال آینده کار اصلی تونل تقریبا به پایان خواهد رسید.
 
نماینده مردم حوزه جنوبی در مجلس شورای اسلامی تونل کبیرکوه را پروژه ای مهم در حوزه راه سازی استان عنوان و بیان می کند این تونل کوریدوری مهم درشبکه راه بوده که شمال کشور را به جنوب متصل و بستری مناسب و ایمن در حمل و نقل جاده ای استان محسوب می شود.
 
بهزاد علیزاده نقش تونل کبیرکوه را تا آنجا مهم و حیاتی توصیف می کند که از آن به عنوان دروازه اتبات عالیات و خروج یک منطقه از بن بست جغرافیایی یاد و خاطرنشان می کند مهمترین عامل توسعه راه است که شهرستان آبدانان با واقع شدن میان دو کوه از محورهای مواصلاتی مناسبی برخوردار نبوده و این امر در توسعه نیافتگی و تشدید محرومیت این خطه موثر بوده است لذا تسریع در تکمیل و اتمام این پروژه از اولویتها بوده و تاخیر در اجرای آن موجب خسران و افزایش هزینه ها می شود.
 
منتخب مردم در مجلس تصریح کرد: خوشبختانه تکمیل و اتمام پروژه از اولویتهای دولت و مجلس بوده و در سفر دکتر نوبخت به استان 120 میلیارد تومان به پروژه اختصاص که 100 میلیارد آن محقق و مقرر شد که تا پایان این دولت به بهره برداری برسد.
 
علیزاده این را اضافه کرد که برای تکمیل نهایی و پرداخت مطالبات پیمانکار پروژه بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تلاش می شود در بودجه سال آینده بخشی از آن تامین اعتبار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار