معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام گفت: بیش از ۸۰ درصد اعتبارات پژوهشی این دانشگاه جذب شده است که ۲۰ درصد آن به حوزه آب، ریزگردها و آسیب های اجتماعی بخصوص خودکشی تخصیص می یابد.
کد خبر: ۹۲۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 18 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛حسین مهدیزاده  اظهار داشت: اجرای ۲۲۸ طرح کاربردی استانی، ایجاد ۱۹ هسته پژوهشی در حوزه مسائل استان و انعقاد ۳۵ تفاهم نامه همکاری در سه سطح استانی ملی و بین‌المللی با سازمان ها، ادارات و شرکت ها در حوزه ارتباط با صنعت و جامعه از اقدامات صورت گرفته در دانشگاه ایلام است.

وی افزود: همچنین تدوین سند  علم و فناوری، همکاری در تدوین سند آمایش سرزمین، تدوین سند اشتغال، تدوین سند اکوسیستم نوآوری استان و همکاری بیش از ۲۵ نفر از اعضای هیات علمی در شورای تخصصی استان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه است.

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام جزو ۱۰ آزمایشگاه برتر کشور

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام گفت: آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه ایلام جزو ۱۰ آزمایشگاه برتر کشور بوده و رتبه دوم منطقه پنج را کسب کرده است.

مهدیزاده افزود: همچنین کسب رتبه نهم بین دانشگاه های کل کشور، شناسایی در سطح توانمند در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی در سال ۹۹ و درآمدزا کردن آزمایشگاه مرکزی (که هنوز سودآور نشده است) از افتخارات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام است.

راه اندازی مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه ایلام

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا و عدم حضور دانشجویان، مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه ایلام با پنج سرور پخش زنده و پوشش کامل دانشجویان ایرانی و خارجی بومی، راه اندازی و بوسیله نیروهای دانشگاه مستقر شده است.

مهدیزاده گفت: همچنین در حوزه همکاری های علمی و بین المللی مرکز آموزش زبان فارسی ویژه دانشجویان خارجی راه اندازی، بیش ازهفت تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های خارج از کشور منعقد و دفتر امور کنسولی دانشجویان خارجی در دانشگاه راه اندازی شده است.

وی در خصوص اقدامات اساسی در حوزه نوآوری و فناوری این دانشگاه نیز افزود: ۵۲ واحد فناور، ۱۱ واحد نوآور و پنج  شرکت بنیان راه اندازی شده است.

۶۵ کارگاه مهارت آموزی تخصصی در دانشگاه ایلام برگزار شد

مهدیزاده در خصوص ارتقای سطح اشتغال پذیری دانشجویان اظهار داشت: برگزاری بیش از ۶۵ کارگاه مهارت آموزی تخصصی با رویکرد بازار کار، ۴۳ کارگاه آموزشی مهارت های کسب و کار، پنج رویداد شتاب استارتاپی، ۶ رویداد کارآفرینانه ایده شو و انجام طرح رصد شغلی دانشجویان از دیگر اقدامات این دانشگاه است.

وی به سه برابر شدن فضای کتابخانه دانشگاه ایلام اشاره کرد و گفت: فضای کتابخانه این دانشگاه از سه هزار متر به ۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع افزایش یافته و راه اندازی کتابخانه دیجیتال دانشگاه، شعبه مرکز منطقه‌ای isc در ایلام، مرکز ویرایش زبان و واحد علم سنجی از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه کتابخانه و واحد اطلاع رسانی دانشگاه ایلام است./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار