مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: اعتبار کتابخانه های استان در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۲۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 17 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سمیه حیدری با اشاره به عدم تاثیر کرونا بر جذب اعتبار کتابخانه های استان ایلام اظهار داشت: کرونا تاثیری منفی بر جذب اعتبارات تملک دارایی و بودجه امور کتابخانه های استان نداشته است.

وی یادآور شد: علاوه بر اعتبارات نهاد کتابخانه های کشور، تلاش شد از دو نهاد انقلابی بنیاد علوی و بنیاد برکت نیز کمک های خوبی برای امور کتابخانه های استان جذب کنیم. 

حیدری در خصوص خدمات اطلاعاتی نهاد کتابخانه‌های عمومی به نابینایان و کم بینایان استان افزود: بخشی مختص به کم بینایان و نابینایان در کتابخانه مرکزی ایلام در سال ۹۴ تاسیس و توسط یک شرکت تجهیز شده است.

مدیرکل امور کتابخانه های استان ایلام تاکید کرد: بخش نابینایان کتابخانه مرکزی ایلام دارای ۲۱۶ نفر عضو است.

وی اضافه کرد: قبل از شیوع کرونا بخش نابینایان کتابخانه مرکزی روزانه پذیرای بیش از ۴۰ نفر بازدید کننده بود.

حیدری گفت: حدود ۴۴۸ نسخه کتاب به خط بریل برای استفاده نابینایان در این بخش از کتابخانه مرکزی موجود است که ۸۰ نسخه از آن مربوط به بخش کودک و نوجوان است.

وی در خصوص دریافت اطلاعات و منابع در فضای مجازی گفت: اطلاعات و منابع بسیار زیادی در فضای مجازی وجود دارد اما گاهی موارد دانش آموزان و دانشجویان ما برای انتخاب مرجع و منبع معتبر در این فضا با مشکل مواجه می شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام شیوه نظارت و رصد منابع در فضای مجازی را در مقایسه با کتابخانه ها ضعیف تر ذکر کرد و افزود: فضای مجازی به ویژه برای دانش آموزان نمی تواند کاملا منبعی امن برای دسترسی به اطلاعات مرجع باشد.

حیدری با بیان اینکه هیچ کتابخانه ای دارای کامل ترین منابع اطلاعاتی نیست، اظهار داشت: کمبود منابع اطلاعاتی و کتب به کلیه کتابخانه ها کشور و حتی جهان مربوط می شود.

وی یادآور شد: باید روش صحیح کسب اطلاعات از طریق فضای مجازی به صورت دقیق به دانش آموزان و دانشجویان آموزش داده شود.

وی در خصوص استفاده از منابع اینترنتی برای تحقیق و بررسی های علمی اضافه کرد: فرد برای تحقیق خود باید بداند که چه موضوعی را می خواهد مطالعه کند و برای آن موضوع چه منبع اطلاعاتی معتبر است که در آن صورت می تواند از منابع اطلاعاتی اینترنت استفاده کند./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار