رییس خانه مطبوعات ایلام ؛
رییس خانه مطبوعات و رسانه‌های ایلام گفت: آثار منفی شیوع کرونا اقتصاد و معیشت خبرنگاران استان را تحت تاثیر قرار داده و با کاهش تعداد جلسات و آگهی‌های مناقصه و مزایده سبب ضعیف شدن درآمد اهالی واقعی رسانه شده است.
کد خبر: ۹۲۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 15 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سامی شهبازی اظهار داشت: با وجود همه مشکلات و شرایط حاکم بر اقتصاد، جامعه خبرنگاران جدا از مسائل شغلی، هرگز وظیفه اجتماعی خویش را کنار نگذاشته‌اند و در کار آموزش، اطلاع‌رسانی و تحلیل منصفانه چالش‌های استان، همواره از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

وی افزود: خبر یکی از ارکان مهم توسعه و یکی از میزهای قدرت است که صیانت از آستان آن، صیانت از حق نظارت عمومی جامعه است.

شهبازی یادآور شد: خبرنگاران استان در بزنگاه‌های مهم و زمانی که همه چیز غبارآلود و پر از تناقض است، با روشنگری‌های مبتنی بر قانون و اخلاق رسانه، پیش‌قراولان شفافیت و احقاق حقوق عامه هستند.

رییس خانه مطبوعات ایلام گفت: نگرش سازمان اجتماعی کار خبری، خبرهای مبتنی بر "اتفاق" یکی از انواع شناسایی شده اخبار هستند و رویدادی است که برای آن برنامه‌ریزی نشده و عامل تبدیل آن به خبر، کسی به غیر از عامل آن رویداد است، اتفاقی که گاهی درسطح استان می‌افتد و توجه زیادی را خارج از اراده رسانه‌ها، برانگیخته می‌کند.

شهبازی رعایت اصول حرفه‌ای را از شاخصه‌های جامعه رسانه استان خواند و افزود: نگاه و نقد درون‌گفتمانی در این صنف، کار درست را از نادرست جدا کرده و به صاحب رسانه واقعی، شانی بالا و شفافیت‌ساز بخشیده است.

وی تصریح کرد: در کنار این بالندگی ونشاط، خبرنگار باید از منبع خود مطمئن باشد و صحت و سقم اخبارش را بتواند راستی‌آزمایی کند و سپس داستان خود را از واقعه و خبر برای مردم روایت کند.

شهبازی تاکید کرد: چنانچه موفقیتی در استان در هر زمینه‌ای کسب شده است، بدون شک دارای پیوست رسانه‌ای محکم و استخوان‌داری بوده است و شاغلان واقعی رسانه یک پای ثابت آرامش‌بخشی و تزریق امید به جامعه بوده و هستند و در این ماه‌های کرونایی که بر استان گذشته است، یار و یاور بی‌منت مدافعان سلامت و دانشگاه علوم پزشکی استان بوده‌اند.

رییس خانه مطبوعات و رسانه‌های استان ایلام یادآور شد: البته این راه پرخطر، گاهی ممکن است با لغزش‌هایی نیز مواجه شود که سعه صدر در مواجهه با آن از سوی مسوولان، مطالبه عمومی جامعه خبری رسمی استان است.

این پیشکسوت رسانه و مطبوعات تصریح کرد: بی‌گمان رسانه‌های رسمی استان، خود را از نقد مبری نمی‌دانند و قدردان تمام مسوولان اجرایی و قضایی هستند که به دشواری‌های امر خبری و اطلاع‌رسانی آگاهی داشته و همواره پشتیبان خبرنگاران بوده و سعی کرده‌اند، موارد ایجاد شده را با کمترین هزینه حل کنند.

شهبازی خواهان اعلام رضایت از شکایت‌های دستگاه‌های اجرایی طبق بخشنامه اجرایی استاندار ایلام شد و خواست که نقدها را مشفقانه نگاه کنند و برابر قانون از جوابیه استفاده کنند تا پرونده شکایت در مراجع قضایی گشوده نشود.

وی تاکید کرد: رسانه‌های رسمی برادری خودرا در تمامی صحنه‌های توسعه و پیشرفت استان ثابت کرده‌اند و بخش مهمی از همدلی و امیدآفرینی این روزهای استان مرهون بصیرت و نگاه دقیق آنهاست و این موضوع به عنوان یک ودیعه قابل تقدیر است.

رییس خانه مطبوعات استان ایلام تصریح کرد: با گسترش شبکه‌های مجازی و ورود افراد غیرمتخصص به حوزه تحلیل و اطلاع‌رسانی در استان، باز هم اصحاب واقعی رسانه با جهت‌دهی درست و عالمانه در مقابل فیک‌نیوزها و افراد غیررسمی رسانه، مجرای سالم خبری را صیانت می‌کنند.

وی از نگاه ویژه نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و مدیران قضایی و اجرایی در تعامل حداکثری با صاحبان قلم و رسانه قدردانی کرد و گفت: با هم‌پوشانی دقیق با برنامه‌های مدون حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان، نوع نگاه‌ها به اصحاب رسانه مترقی است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار