استاندار ایلام؛
استاندار ایلام آمار فوتی های ناشی از کرونا در این استان را همچنان زیاد عنوان کرد و گفت: به طور میانگین روزانه سه تا پنج نفر بر اثر کرونا در این استان فوت می کنند.
کد خبر: ۹۲۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 15 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی افزود: شمار بیماران بستری‌ ناشی از کرونا  که در هفته‌های گذشته تا مرز ۵۰۰ نفر هم رسیده بود در این چند روز  به ۸۰ نفر کاهش یافته است.


وی با اشاره به اینکه با وجود بهبودی نسبی در وضعیت تعداد مبتلایان و بستری‌ها، آمار فوتی‌ها هنوز بالاست، تاکید کرد: آمار فوتی‌ها به صورت میانگین بین سه تا پنج نفر است و البته این موضوع به بستری‌های چند هفته گذشته بر می‌گردد و مهم ترین دلیل آن هم مراجعه دیرهنگام افراد به بیمارستان است.

استاندار ایلام با ابراز امیدواری اینکه با تداوم همکاری وضعیت ابتلا به کرونا بهتر شود، افزود: همه چیز بستگی به همکاری و همراهی مردم در اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی دارد. 

وی در ادامه دورهمی ها و شب نشینی ها را مهم ترین عامل انتقال و ابتلا به بیماری کرونا در استان عنوان کرد و بیان کرد: هر جایی که تجمع، گردهمایی، دورهمی و شب نشینی باشد، از آنجا که حجم بالایی از ناقلان بدون علامت هستند، به طور قطع یک پای ثابت این محافل نیز کرونا خواهد بود.

استاندار ایلام از مردم خواست: در ایام پیش رو اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند که در غیر اینصورت ممکن است دوباره وضعیت بحرانی و خطرناک با تلفات روزانه دورقمی بازگردد.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص دورهمی های شب یلدا در این شرایط خطرناک کرونایی ابراز نگرانی کرد و گفت: در این شب به طور معمول خانواده‌ها و فامیل دور هم جمع می‌شوند و اینجا لازم است که همچون پویش های قبلی، این بار پویش "نه به دورهمی‌ها" راه اندازی شود و در این راستا رسانه‌ها و صدا و سیما برای ترغیب و اقناع سازی افکار عمومی اقدام کنند.

استاندار ایلام گفت: تلاش های بسیار زیادی برای بهبود نسبی وضعیت کرونایی انجام شده است و نباید به بهانه شب یلدا تمامی دستاورد ها از بین برود و دوباره به وضعیت بحرانی برگردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار