مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: شیوع کرونا سبب افزایش ۲ برابری هزینه های درمانی شد و ۹۲۰ میلیارد ریال خسارت مالی به بیمه سلامت استان وارد کرد.
کد خبر: ۹۲۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 14 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالدین رحیمی  اظهار داشت: در راستای مصوبات ابلاغی ستاد سازمان بیمه سلامت کشور در خصوص جلوگیری از گسترش کرونا، اقدامات متعددی در حوزه های فنی جهت رفاه حال مردم انجام شده است.

وی با بیان اینکه از جمله این خدمات، رایگان کردن دفاتر درمانی بیمه سلامت بدون ارزیابی وسع است، افزود: بیش از ۳۲ هزار دفترچه درمانی رایگان بیمه سلامت همگانی برای متقاضیان و خانوارهای فاقد دفترچه درمانی در استان صادر شده است.

وی یادآور شد: همچنین ۲۲۳ هزار و ۶۱۲ نفر از روستاییان و عشایر استان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند که سبب کاهش درآمد ناشی از ارزیابی وسع به مبلغ ۷۳۴ میلیارد و ۹۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال در مدت تمدید رایگان دفاتر درمانی شد.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: هزینه های بستری بیماران کرونایی از آغاز شیوع ویروس تاکنون برای ۲ هزار و ۲۱۶ نفر بیش از ۷۳ میلیارد و ۹۱۸ میلیون ریال بوده است.

رحیمی افزود: همچنین بیش از یک میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال بابت سی تی اسکن قفسه سینه به منظور تشخیص کرونا از یک هزار و ۸۲۷ نفر بیمه شده سازمان بیمه سلامت در مدت ۹ ماهه آغاز بیماری پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: همچنین یک میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال هزینه داروهای موثر و تحت پوشش بیمه سلامت در درمان کرونا توسط این سازمان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این موارد، هزینه های درمانی و اقدامات موثر در حوزه بیمه سلامت سبب خسارت به منابع مالی آن شد، تاکید کرد: همه موارد در راستای رضایتمندی مراجعان و بیمه شدگان تحت پوشش و جلوگیری از انتشار ویروس و بر اساس تصمیمات ستاد کرونا و مصوبات سازمان بیمه سلامت در استان اجرایی شده است.

رحیمی یادآور شد: با توجه به خدمات مطلوب و کارایی بیمه سلامت در زمان شیوع کرونا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت باید در راستای تامین و افزایش منابع مالی پایدار و ادامه خدمات و اقدامات درمانی بیمه سلامت و جلوگیری از ایجاد خلل در روند خدمات درمانی گام بردارند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار