مستند ساز ایلامی موفق به کسب تندیس بهترین فیلم از نگاه تماشگران شبکه‌ی مستند سیما و تندیس بهترین صدابرداری و صداگذاری در دوازدهمین جشنواره‌ی سینما حقیقت شد.
کد خبر: ۹۲۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 13 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ مستند« آواز جغد کوچک» به کارگردانی مهدی نور محمدی در صدا و سیمای مرکز ایلام به سفارش سیمای استان‎ها تهیه شده و تولید آن بیش از 5 سال طول کشیده است؛ مستند آواز جغد کوچک درباره ۲ جغد کوچک است که زندگی تازه‌ای را در جنگل شکل داده‌اند که با ورود آدمی‌ به داخل جنگل، زندگی جغدها و سایر حیات وحش دستخوش تغییر می‌شود. 

این مستند در واقع یک مستند بلند زیست محیطی است که ۶۰ دقیقه بدون کلام داستان زندگی جغدها و حیات وحش ایلام را روایت می‌کند؛ در این مستند دیدنی مثل مستند در پناه بلوط از گفتار استفاده نشده و با زبان تصویر مستند را روایت کرده است.

رمز موفقیت آواز جغد کوچک و کسب تندیس بهترین فیلم از نگاه تماشاگران پرداخت به موضوع زیست محیطی ایلام بوده است که در جشنواره‌های مختلف تندیس‌های ارزشمندی را کسب کرده است. 

کسب جایزه مردمی برایم بسیار ارزشمند است

مهدی نورمحمدی مستند ساز و کارگران ایلامی گفت: در میان موفقیت‌ها جایزه مردمی جشنوارها، دلگرمی بیشتری به ما می‌دهد چرا که مورد ارزیابی جامعه‌ی هدف و مخاطبان اصلی فیلم قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: برای من مردمی بودن جایزه‌ی مردمی بیش از اعتبارات مالی این موفقیت مهم است چرا که کسب جایزه مردمی جشنواره، نشانه انتقال درست پیام فیلم به مخاطب است.

مستند ساز و کارگران ایلامی گفت: مستند آواز جغد کوچک از تولیدات مرکز ایلام با نامزد شدن در سه بخش جشنواره‌ی مستند تلویزیونی شبکه مستند موفق به دریافت تندیس بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و تندیس بهترین صداگذاری فیلم، برای صادق رضانیا شد. 

وی تصریح کرد: این مستند در بخش بهترین مستند هم نامزد دریافت جایزه شد؛ این اثر فاخر که بیانگر حقایقی تلخ از تخریب حیات وحش است در جشنواره‌های دیگر نیز موفق به دریافت جایزه و کسب رتبه شده است.

نورمحمدی ادامه داد: این اثر فاخر که به زندگی حیات وحش ایلام و چالش‌های آنها می‌پردازد تاکنون در جشنواره‌های مختلف جوایز متعددی را دریافت کرده است.

وی گفت: از دیگر موفقیت‌های این مستند می‌توان به دریافت تندیس‌های بهترین کارگردانی، بهترین صدابرداری و صداگذاری در دوازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی سینما حقیقت، دریافت تندیس بهترین تهیه کنندگی یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند، نامزد بهترین کارگردانی بیست و یکمین جشن خانه سینما و دریافت لوح تقدیر بهترین کارگردانی و بهترین تهیه کنندگی تولیدات مراکز اشاره کرد./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار