رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد ؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به روند نزولی ابتلا، بستری و فوتی کرونا در این استان، افزود: تعداد بستری های کرونا در آذرماه ۷۵ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۹۲۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 13 December 2020

به گزارش تابتاک ایلام ؛ دکتر محمد کریمیان  در نشست استانی مدیریت مبارزه با کرونا اظهار داشت: مجموع موارد مثبت کرونا در استان ایلام تاکنون ۲۳ هزار و ۲۸۸ مورد و تعداد افراد بهبود یافته ۲۱ هزار ۸۷۲ نفر است.

وی یادآور شد: مجموع فوتی های کرونا نیز ۶۲۷ نفر و تعداد بستری موجود در استان ۱۰۰ نفر است که ۱۵ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: اجرای محدودیت های جدید کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و نظارت دقیق مسوولان باعث شد استان از وضعیت قرمز کرونا خارج شود.

دکتر کریمیان با تاکید بر همراهی و اهتمام مردم برای قطع زنجیره کرونا در استان، تاکید کرد: اکنون هفت شهرستان استان از نظر وضعیت کرونا نارنجی و چهار شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی به تشریح درصد مبتلایان و فوتی های کرونا بر حسب جنسیت پرداخت و گفت: ۴۲ درصد مبتلایان را زنان و ۵۸ درصد را مردان تشکیل می دهند و ۵۹ درصد فوتی ها، مردان و ۴۱ درصد زنان به خود اختصاص داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: ۷۶ درصد فوتی های کرونا در استان ایلام نیز دارای بیماری زمینه ای هستند.

وی تصریح کرد: میانگین سنی مبتلایان کرونا در استان ایلام ۴۴.۵ سال و فوتی ها ۵۹.۸ سال است.

دکتر کریمیان در خصوص وضعیت ابتلای روزانه از اسفندماه سال ۹۸ تا ۲۱ آذرماه ۹۹ در استان ایلام نیز گفت: آبان ماه سال جاری با ۲۳۲ میانگین ابتلای روزانه بالاترین و اسفندماه سال گذشته با ۵ نفر کمترین میزان ابتلای روزانه ثبت شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم، اصناف و اجرای دقیق محدودیت های جدید در سه هفته نخست آذرماه باعث شد تعداد بستری ها به ۷۲ نفر برسد.

دکتر کریمیان در ادامه به میزان فوت در ۱۰ هزار نفر جمعیت در استان ایلام اشاره کرد و افزود: شهرستان سیروان با ۱۵ نفر و هلیلان با ۲ نفر بیشترین و کمترین میزان فوت در ۱۰ هزار نفر جمعیت را به خود اختصاص دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه به وضعیت مبتلایان کرونا گروه مشاغل آزاد از ابتدای آذرماه تاکنون اشاره کرد و افزود: ۵۴ نفر از افرادی که دارای شغل آزاد بودند از ابتدای آذرماه ماه تاکنون به کرونا مبتلا شدند که مغازه داران با ۱۶ نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند./م

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار