استاندار ایلام با تاکید بر رعایت پروتکل ها و اجرای دقیق غربالگری در همه نقاط استان، گفت: غربالگری محله به محله گام چهارم مبارزه با کروناست.
کد خبر: ۹۲۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷ 12 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در نشست استانی مدیریت مقابله با کرونا اظهار داشت: مراقبت از بیماران، تست از اطرافیان بیمار و همچنین مراقبت از بیماران زمینه ای مهم ترین هدف غربالگری برای قطع زنجیره کرونا در استان است.

وی یادآور شد: فرمانداران به عنوان نماینده همه دستگاه ها در اجرای دقیق غربالگری و منسجم کردن گروه های مراقبتی در شهرستان ها اهتمام داشته باشند.

استاندار ایلام با قدردانی از مردم، اصناف و همه دستگاه به دلیل همراهی با تصمیمات ستاد کرونای استان، افزود: محدودیت ها و ممنوعیت های کرونا در استان به خوبی اجرا شده است.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: البته برخی از آرامستان های استان همچنان در روزهای آخر هفته شلوغ و مملو از جمعیت است که باید در این خصوص فرمانداران و مدیران شهرستان بهتر نظارت کنند.

وی تجمع در مراسمات عزا و عروسی را مهم ترین عامل ابتلا به کرونا برشمرد و گفت: فرمانداران و سایر دستگاه ها باید قبل از برگزاری مراسمات از طریق دهیاران، شورا ها، معتمدین و بزرگان ایل از برگزاری این تجمعات ممانعت کنند.

استاندار ایلام افزود: محدودیت جدید منع تردد در شهرهای نارنجی از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در صورت تایید دانشگاه علوم پزشکی ایلام و نیروی انتظامی اجرا می شود.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: صدا و سیما و اصحاب رسانه استان باید با تولید محتوای جذاب و همچنین تنویر افکار در خصوص خطر اجتماعات و دورهمی های خانوادگی که باعث افزایش تعداد مبتلایان کرونا می شود، اقدام کنند.

وی اظهار داشت: اصحاب رسانه با شیوه های خلاقانه خود باید نتایج فاجعه بار برگزاری احتمالی تجمعات خانوادگی در شب یلدا را به اطلاع مردم نیز برسانند.

استاندار ایلام از شهرداری، اصناف، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، شهرداری و نیروی انتظامی خواست: نسبت به ساماندهی پارکینگ شهرداری ایلام که محل تجمع اتوبوس ها و تاکسی هاست، اقدام کنند.

سلیمانی دشتکی در خصوص تسهیلات به باشگاه داران نیز افزود: موسسات ورزشی و صاحبان باشگاه ها که از کرونا خسارت دیده اند می توانند از تسهیلات ۱۲ درصد بهرمند شود.

وی به موضوع پرونده مرگ نوزاد آبدانانی اشاره کرد و تاکید کرد: نظام پزشکی، دادستانی و پزشکی قانونی باید نتیجه نهایی را در خصوص قصور یا عدم قصور پزشکان و پرستاران این بخش ارایه دهند.

وی تاکید کرد: به طور قطع هیاهو و فضاسازی هیچ تاثیری در نتیجه پرونده فوت نوزاد آبدانانی نخواهد داشت و تا مشخص نشدن کامل موضوع نباید کسی را متهم کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار