معاون صنایع دستی استان ایلام،
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از صدور و تمدید ۳۵۵ مجوز کارگاه صنایع دستی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 11 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام، نورالدین محسنی اظهار کرد: تعداد پنج مجوز جواز تاسیس کارگاهی و ۳۵۰ مجوز پروانه تولید انفرادی (مشاغل خانگی) در رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان صادر و تمدید شده است.

وی افزود: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

محسنی تصریح کرد: این مجوز برای افرادی که قصد احداث، راه‌اندازی کارگاه دارند به مدت شش ماه صادر می‌شود تا در صورت تکمیل ظرفیت‌های موجود تبدیل به پروانه کارگاهی شود.

وی با اشاره به مزایای صدور این پروانه‌ها افزود: هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی چون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی و… بهره‌مند شوند.

معاون صنایع دستی ایلام با بیان اینکه این مجوزها بیانگر نوع، ظرفیت تولید و سرمایه گذاری انجام شده برای یک رشته در مکانی معین است، تصریح کرد: افرادی که مجوز پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند به شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار